Etappe 15 Itero de la Vega - Poblacion de Campos 17, 9 km

1 mei 2014 - Población de Campos, Spanje

Gisterenavond bij particulieren thuis geslapen. Had een eigen kamer. Deze mensen hebben een suppermarkt en verhuren in een huis de kamers. Op straat hebben we het terras uit gestald. Af en toe even opruimen omdat er een trekker, auto of een shovel langs moest, geen probleem. De gewassen kleren hebben we met rekjes op straat laten drogen in de zon. Hierbij het zelfde. Hier hebben de mensen de tijd. Als er ruimte is gemaakt gaan ze verder. Mevrouw van dit huis wil voor ons koken en vinden het leuk om hier te eten met het groepje waar ik mee loop. We krijgen een onvoorstelbare maaltijd voor geschoteld. En 's avonds komt het echtpaar nog met ons samen een baileys drinken tussen de rode wijn door. Nog kennis gemaakt met een vrouw uit Iran die samen met een Amerikaanse reist op dit moment. De Iranse raad mij aan om het boek "de alganist" van Paolo Coelho te gaan lezen. Omdat dit makelijker te lezen is dan het boek over de camino waarvan ik na een kwart van het boek gestopt ben. Gisteren om 8, 30 gestart van ochtend om 7 uur. De zon komt op boven de meseta. Met de zon komen ook de kleuren over deze groene vlakte in het voorjaar. Genieten van de vergezichten loop ik door dit wonderlijke landschap. In Boadilla del Camino nemen we het ontbijt tot ons. Komen Magreet, Marieke en de finse man tegen in en plaatselijke albergue. Dit is een van de mooiste albergue die ik ben tegen gekomen. Op het einde van deze etappe besluiten we om een hotel te nemen voor vanavond. In dit gehucht is er niet zo heel veel. Het voordeel hiervan is dat je dan ook alle kleren kunt wassen wat nodig is en een heerlijk warm bad en even geen slaapzak. Even genieten van luxe op zijn tijd. Omdat ik de etappe in kort heb ik geen youtube impressie maar het volgende.

Bij de start in Burgos was mijn rechter steunzool zoek. Wel terug gevonden. En bij het lezen van het berichtje van Marlies. Werd het mij even teveel. Dat is ook de camino zoals Augustienus ooit zei. De camino is als het leven. Ga nu genieten van de zon, groetjes.