Etappe 17, Ourense - Cea, 14 km, 18 graden

26 april 2024 - San Cristovo de Cea, Spanje

Vanochtend bij de start is het 9 graden en er is geen koude wind meer. Lekkere temperatuur om te wandelen. Als we de stad uit zijn, wandelen we gelijk in de bossen. Doordat we niet meer zo hoog zitten valt het direct op dat de bomen zijn uitgelopen. Alles zit hier vol in het blad, ook de wijnranken zijn uitgelopen. De rozen vol in bloei. Hebben een lang gravel pad, licht glooiend, het wandelt lekker weg. Dan komen er twee jonge wolven (1-2 jaar oud?) voor ons plots uit het bos. Lopen voor ons uit op het pad en kruizen het pad met ons. Dat is even schrikken; voor ons en/of de twee wolven. Na een paar tellen duiken ze alweer het bos in. We kijken rond om ons heen of er nog meer komt, maar nee. De rust is teruggekeerd en wandelen verder. De Duitse vrouw Dorith loopt ons achterop en tijdens het wandelen even bijpraten. In een gehucht Cima de Vila is helaas een pelgrims cafe gesloten: Casa Cesar", waar alles donotivo zou zijn. Even later in het gehucht Ponte Madras steken we een oude romeinse brug over en dan weer steil omhoog; hier wonen 30 mensen. In de bar een café con leche gedronken, en een stempel. Nu we met de laatste 100 km bezig zijn, moeten we 2 stempels per dag scoren in onze credencial (stempelkaart). Bij het verlaten van de bar komen er twee wat sjofel uitziende mannen aan (gewone plunje, geen speciale wandelkleding) met rugzakje van in de 70 schat ik. Ze komen uit Portugal en hebben er lol in. Later lopen we samen op naar Cea. Begin van de middag in Cea aangekomen, gelijk naar de bar om een pelgrims menu te eten (erg goed). En boven de bar hebben we gisteren met booking.com een kamer gereserveerd. Alles is nieuw, zijn deze week net open gegaan. Zelfs een nieuwe tandenborstel met een klein tubetje tandpasta in de badkamer. (hostel A Quinta de Cea). Ziten nu nog even in de bar een wijntje te drinken. Tot later.

1. Marja van der Veldt:
    26 april 2024
    Wat zijn jullie toch goed bezig en al ver. We genieten op afstand met jullie mee.
  2. Jan Stevens:
    27 april 2024
    Fijn om te lezen dat in Cea een nieuw hostel is geopend
    Ga ik in juni a.s zeker overnachten
    Bedankt voor de tip
    Nog fijne wandeldagen en een behouden aankomst in Santiago

Jouw reactie