Etappe 14, Puebla de Sanabria - Padornelo, 22 km, 16 graden.

21 april 2024 - Padornelo, Spanje

Na een eigen ontbijt, maar wel met  cafe con leche van het huis in de hostal, verlaten wij dit berg stadje via de doorgaande weg. Even later volgen we een oeverpad langs de rivier Castro met de benodigde obstakels (modder). Doen ons best om droge voeten te houden, over stapstenen en boomstammen banen we ons een weg. En dan is het weer zover. Krijgen een uitnodiging via Jeannette dat we koffie kunnen drinken. Veronique heeft kookgelegenheid in stelling gebracht voor een kopje koffie. Wandelen en tijdje langs de weg waar bijna geen verkeer is. Verlaten de weg en volgen een bospad waar runderen rond lopen en diverse waterstroompje en modderbaden waar we de route proberen te volgen.  Nog even een pauze bij een kerkje, de Iglesia de Santiago de Terroso. Pausen en koningen hebben hier in de middeleeuwen ook een toevlucht gezocht tijden hun pelgrims reis. Deze kerk is gewijd aan de heilige Jacobus. Zijn hier geëindigd in het gehucht Requejo de Sanabria bij de bar. Waar Jeannette en Veronique al waren. Hebben hier een taxi besteld. Dat duurt een half uur voor dat die komt. Dus ook maar weer bier bestellen. Laten ons met de taxi afzetten op de top van de berg. Hier zien we Kate en Martha wandelen (de engelse dames). Even later wandelen wij door het gehucht Padornelo  ( met nog maar 27 inwoners) naar het hotel. Na het opfrissen en rusten zijn we in het wegrestaurant wat gaan drinken en het blog bijhouden. Even later komen Kate en Martha er ook bij zitten. Gewoon een gezellige avond. Tot Later.

1. Bertjan Nijhuis:
    26 april 2024