Even geen etappe, A Gudiña,- Ourense, 22 graden.

24 april 2024 - Ourense, Spanje

Gisteravond samen gegeten met Jeannette en Veronique, zij hebben de hele route gewandeld. Kwamen laat aan en zaten er even doorheen. Wij hebben niet de hele route gewandeld maar zitten er ook even doorheen. Hebben mooi weer maar als het overdag 12 graden is koelt het tegen de avond snel af op deze hoogte. Als we na het eten uit de bar vertrekken is het gewoon koud. Met de blaar op de linker voet van Marquérite gaat het niet goed met het wandelen in de bergen. Het wordt een open wond. Hebben besloten om morgen met de trein naar Ourense te gaan en van daaruit met kortere etappes in Santiago de Compostela aan te komen.

Als we vandaag op googlemaps kijken ligt het station tegenover ons hostal. 10.15 uur vertrekt de trein dus wandelen om 9 uur naar het station. Alles gesloten hangen kettingen aan de deuren en hekken. Terug naar ons hostal en even informeren. Het nieuwe station staat niet op googlemaps maar is een kilometer lopen. Als we aankomen bij dit nieuwe station, kaartje kopen door de beveiliging en de rugzakken door de scanner. Het lijkt wel of we met het vliegtuig gaan. Vanuit de trein zien we weinig van de omgeving, gaan meer door de tunnels in de bergen.
Vlak bij Ourense komen we weer boven de grond. Aangekomen in de stad zoeken we een bankje om even via booking.com een hotel te regelen voor de komende twee dagen. Nadat we ons hebben geïnstalleerd, de stad in. Jeannette stuurt ons een foto met de oplossing van het km raadsel. Het is 22 graden en genieten van het Spaanse leven. Lekker op een terras wat drinken en tapas erbij, samen met  Vural en Rolf, ze zijn ook in de stad, vandaag lopend aangekomen in Ourense. Tot later.

1. Paul:
    25 april 2024
    De enige logische verklaring van het km raadsel is dat je de verkeerde kant op gaat, wellicht had je de routekaart op de kop gehouden.

Jouw reactie