Etappe 22, Silleda - Bandeira, 7 km, 9 graden

1 mei 2024 - Bandeira, Spanje

De bar waar we gisteravond zaten te eten stroomde later vol met voetbal supporters voor de Champions League wedstrijd Bayern München tegen Real Madrid. Hebben de eerste helft ook gekeken. Bij het eerste doelpunt voor Real geeft het een rumoerige opluchting in de bar. Om diverse redenen is het vandaag een korte etappe geworden. Vanochtend hebben we het met het weer droog gehouden. Onderweg loopt Erik ons achter op. Erik kwamen we in een klein gehuchtje op de Plata voor het eerst tegen. Even bij praten tijdens het wandelen. En vragen even naar Jeannette en Veronique. Enkele dagen geleden kregen we een foto waar ze alle drie op stonden. Eind van de ochtend aangekomen in Bandeira, in een hotelbar een decafé con leche gedronken. En ja hoor, als we er even zitten komt de regen naar beneden. Het stroomt ook vol met een groep Spaanse pelgrims die met een dag bepakking de route wandelen en van hotel naar hotel gaan. De overige bepakking wordt voor ze vervoerd.  Kijken op buienradar of we nog tussen de buien door kunnen wandelen. Bellen nog met een albergue 5 km verderop of er plaats is, maar alles is vol. Dan wordt het een overnachting in deze plaats. Wandelen naar de albergue en zijn de eerste die kunnen inchecken. De albergue ligt aan de rand van de bebouwing en bestaat uit containers die aan elkaar zijn gebouwd. De airco op warm gedraaid en binnen enkele minuten merk je al dat het iets warmer wordt. Behalve Marquérite merkt dit nog niet en kruipt in de slaapzak om het warm te krijgen. Twee uurtjes laten even op de mobiel kijken waar je wat kunt eten en komen bij een leuk restaurantje uit. Tot later.

1. Greta Topper:
    Hallo Henk en Marquerite,
    Lijkt me dat jullie verstandige keuzes maken en vooral ook genieten van alles. Ga zo door.
  2. Andra:
    2 mei 2024
    Leuke verhalen en foto's Henk! Succes met de laatste loodjes!
  3. Bertjan Nijhuis:
    2 mei 2024
    Super hoor; nog twee dagen. Veel plezier nog; prachtige prestatie van jullie!!

Jouw reactie