Etappe 23, Bandeira - A Ponte Ulla, 15 km, 12 graden

2 mei 2024 - A Ponte Ulla, Spanje

Vanochtend in het hotel waar we onze etappe gisteren zijn geëindigd, hebben we vanochtend ons ontbijt genuttigd. Zijn met droog weer vertrokken, maar al snel kan de poncho aan. Er wandelen deze dagen ook veel Spanjaarden een gedeelte van de camino. Georganiseerd in een wat grotere groep, wandelen ze ons voorbij tijdens onze pauze. Het weer zit vandaag niet mee. Wandelen in het begin veel over asfalt, waar verder bijna geen verkeer over gaat. Door mooie gehuchtjes en af en toe langs ook hele mooie woningen. Je kunt merken dat we bij een grote stad in de buurt komen. Wandelen onder een helder blauwe hemel. Maar voor ons en achter ons is de lucht git-zwart. Even later valt de regen over ons heen. We zijn in de eucalyptus-bossen aangekomen. Heel apart, doet rommelig aan, al die schors die rond of aan de stam van de bomen hangt. Rond Santiago de Compostela staan de bossen vol met deze bomen. Aan het einde van de etappe krijgen we nog een hele steile afdaling naar de oude brug over de Río Ulla. In dit dorp is alles gesloten. Even zoeken naar de albergue. Deze zit in een hotel wegrestaurant; we hebben weer een overnachting voor vanavond. Nog 20 km te gaan in 2 dagen, we doen het lekker rustig aan. Tot later.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Myrtha:
    2 mei 2024
    Lest best, geniet er nog even van. En maken jullie nog een mooie video van het zwierende wierookvat?
    Hier is het zomer !

Jouw reactie