Etappe 21, A Estacion de Lalin - Silleda, 16 km, 12 graden

30 april 2024 - Silleda, Spanje

Vanwege de weersverwachting zijn we vandaag extra vroeg vertrokken. Wandelen door een parkje en even later volgen we een klein riviertje de stad uit. Dan toch wel een redelijke route over het industrieterrein. Na ruim twee uur wandelen zijn we bij een barretje langs een doorgaande verkeersroute voor de regen gaan schuilen. Mooi op tijd zijn we binnen. Dan komt het met bakken uit de lucht. De bar stroomt vol met doorweekte pelgrims die net als wij de regenbuien verder afwachten. Enkelen lopen ingepakt tegen de regen de bar voorbij. Bij het vervolg van de route komen we weer door een mooie omgeving. Wandelen over een hele mooie brug die in circa 950 is gebouwd. Hoe veel mensen zullen van deze brug gebruik hebben gemaakt in meer dan 1000 jaren? Wij stoppen even om foto's te maken. Daarna gaat het pad om hoog over die grote platte zwerfkeien. We eindigen onze wandel etappe in het centrum van dit plaatsje bij een bar waar ze op straat inktvis aan het koken zijn. Gewoon op de stoep in een grote pan met een brander er onder. Als we in deze bar vragen of we hier kunnen overnachten, krijgen we een kamer op de 3e verdieping van een appartement aangeboden. Na de gebruikelijk rituelen weer terug naar de bar. Wat is het toch heerlijk dat je niet weet waar je de volgende dag terecht komt. Gewoon alles los laten, de etappe wandelen. En als we bijna over zijn kijken we wat de mogelijkheden zijn. Elke keer weer een verrassing waar we overnachten. Met een camper of caravan heb je nog je huisje bij je. De bar hangt vol met jacht trofeeën. Buiten de foto's om, een kop van wildzwijn, wolf, hert enzovoort. Op internet staat deze bar als goed aangegeven. Dus hier maar wat eten. Tot later.

Jouw reactie