De reis via Madrid naar Salamanca

7 april 2024 - Salamanca, Spanje

5 april 2024
's Ochtens vroeg vertrekken we met de trein via Utrecht, daar overstappen naar het zuiden. Vliegen vanaf vliegveld Eindhoven naar Madrid. Aangekomen even zoeken naar de metro. En dan hoe werkt het allemaal. Paar keer overstappen en komen op de juiste plek weer boven de grond uit. Overnachten op de 12e verdieping van een woon complex. Even later inkopen voor de volgende dag en in een leuk eet tentje wat eten. zitten in een woonwijk in het noorden van Madrid en hier kun je elke dag van het jaar wel bij een ander tentje eten. Meer dan 3 miljoen inwoners heeft Madrid en die gaan vaak buiten de deur eten.

6 april,  22 graden
We zijn nog in Madrid, met onze Hollandse trein in het achterhoofd, dachten we vanmorgen gewoon te kunnen instappen na een kaartje te hebben gekocht. Nou.... deze moet worden gereserveerd en de eerste plek is maandag...... Dus met de metro half uur naar zuid Madrid naar een groot busstation. Daar vertrekt vanmiddag om 15.30 uur de bus en dan zijn we 18.30 uur in Salamanca. Een uur voor aankomst in de bus booking.com  een overnachting geregeld, een leuk klein pension in het centrum.

7 april, 19 graden
In het centrum overnachten heeft zijn voordelen en  nadelen. En dat op zaterdag avond als het uitgaanleven volledig los gaat hier in het centrum van Salamanca. Tegen 5 uur in de ochtend begint de schoonmaakploeg zijn werk te doen zodat het op zondag ochtend schoon is in het centrum.
Het voordeel is dat we aan de route zitten van de camino Via de la Plata en alles in de omgeving aanwezig is. Voor 7 uur gaat de wekker om de start van de formule 1 te zien op de mobiel. En na 8.30 de finish te zien. Eind van de ochtend wandelen we naar de zuidkant van de stad om vandaaruit de route te volgen naar het centrum over de oude brug. De bogen van de brug stammen gedeeltelijk uit de romeinse tijd. Bij de kathedraal het eerste stempeltje gescoord. Dit gedeelte van de oude stad is het mooist gerestaureerde gedeelte. In de middag op de Plaz Mayor heerlijk op het terras gezeten en genieten van het spaanse leven. Daarna nog even flaneren langs de vele terrassen. De laatste boodschappen gedaan zodat we morgen op tijd kunnen starten.

1. Bert van Vliet:
  3. Femke:
    Veel plezier!
  4. Marja van der Veldt:
    7 april 2024
    Wat een mooie, voor ons bekende plaatjes uit Salamanca. Geniet ervan en heel veel mooie en blaarvrije wandelkilometers gewenst
  5. Raquel:
    7 april 2024
    Buen viaje y a disfrutar !!
  6. Erik:
    Verschrikkelijk veel suc6 plezier toegewenst
  7. Greta Topper:
    8 april 2024
    Een mooie reis toegewenst !
  8. Gert Peddemors:
    8 april 2024
    Mooie foto,s en lekker dat het weer al zo goed is.
    veel plezier.

Groetjes Gert
  9. Ridi:
    Veel plezier.
  10. Ria Pol:
    10 april 2024
    Ja, hou ik van, die prachtige kathedralen, er komen er vast nog meer!

Jouw reactie