Etappe 20, Castro Dozón - A Estacion de Lalin, 13 km, 15 graden

29 april 2024 - Lalín, Spanje

Vanochtend heeft de barman, die ons gisteren als taxi chauffeur naar Lalin heeft gebracht ook weer opgehaald. En teruggebracht waar we de etappe zijn geëindigd. De Koreanen laten weten dat zij van hieruit verder gaan wandelen. Hebben aangegeven dat je van hier uit niet meer op de Via de la Plata wandelt maar de camino Invierno. Zij zijn gestart in Sevilla. Bij de start  wandelen we een stuk langs de weg. Bij een wegrestaurant nog een decafé con leche gedronken. Even later gaat het weer berg op. Tijdens het wandelen genieten we weer van de vergezichten. Hier en daar stijgen wat wolken op uit het dal. Verder een heldere hemel boven ons. Dan weer wandelen door diep uitgesleten hollewegen of door kleine gehuchtjes. Op het eind punt voor vandaag van onze etappe belanden we in een bar waar veel Spanjaarden en pelgrims zitten te eten. Heerlijk gegeten als afsluiting van deze etappe. Nog circa 58 km, we komen dichter bij Santiago de Compostela. Tot later.