etappe 32 Melibe - Salceda 24, 6 km

19 mei 2014 - A Salceda, Spanje

Gisterenavond zijn naar een pizzeria geweest. Even geen pelgrims menu even wat anders en dat is ook wel eens lekker. Op de terugweg komen we weer vele bekende van onze pelgrims familie tegen. En dat is leuk. Terug in de albergue, deze is een supper luxe in het centrum van dit stadje. Is nog maar net een maand open. Aan alles is gedacht tot in detail. De toiletten, keuken, was en droger en natuurlijk de bar. Vandaag lekker op pad en komen door door diverse dorpen waar we kriskras door heen wandelen. Het zijn een soort kerkepadjes die we ook in de dorpen in twente kennen. Wandelen hier in dit gebied ook door diverse corridoiras en dat heeft natuurlijk ook wel wat. Deze paden zijn honderden jaren oud uit de middeleeuwen en zijn nog steeds in tact. Maar ook door de eucalyptus bossen met de geur er van is genieten. Het weer is omgeslagen en heb de poncho voor de dag gehaald. Daar is niets mis mee hebben de afgelopen weken bijzonder mooi weer gehad en dat nemen ze mij niet meer af. Vandaag de etappe in gekort en overnachten nu bij een particulier thuis. In dit gehucht is niets. de bar is vlak bij. Maar daar kun je vandaag op maandag niet eten. Ik zie wel, heb nog een stuk brood bij mij. Groeten

Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=LkIXmmdyRE8

1. Marja van der Veldt:
    19 mei 2014
    Het einde nadert, wat een reis en wat een ervaring. Dat neemt niemand je meer af. Zet hem nog op bij de laatste kilometers. Dat gaat je zeker ook lukken. Petje af Henk. Ik heb enorm veel respect voor jou!
  2. Mieke Rijpert:
    19 mei 2014
    Geniet nog van de laatste kilometers en ervaringen Henk€
  3. Ruben:
    19 mei 2014
    Wat een mooie reis.... Die nemen ze je niet meer af.
  4. Gerrit-Jan:
    Nog even doorlopen Henk
  5. Henk lansink:
    19 mei 2014
    Die kleine bouwsels is voor de opslag van graan wat van het land komt. Er zit een rand om zodat er geen muizen en ratten bij kunnen komen. Zo werd vroeger alles opgeslagen.
  6. Annelies:
    19 mei 2014
    He Henk, jou einde is in zicht, mijn begin van de vakantie nadert, kan dus raar lopen voor de een het einde en voor en ander het begin, ik kan noet wachten en jij wilt het waarschijnlijk uitstellen,geniet van de laatste kilometers, jij bent over een paar dagen een ervaring rijker, die je nog lang zult herinneren en die niemand je kan afnemen, heb je helemaal zelf gedaan,geniet er nu nog lekker van en voor straks blijf van de herrinnering genieten.
  7. Myrtha:
    19 mei 2014
    Hoi Henk, dat vroeg ik me ook al af, due kleine schuurtjes op poten, slim bedacht hoor... Ik wens je nog een prachtig laatste stuk toe, nog eventjes en je bent er!
    Geniet nog intens en bedenk wat je al hebt afgelegd, zo is het laatste stuk een peuleschil en zal je thuisfront ook nog flink meeleven!
  8. Marion:
    19 mei 2014
    Hoi Henk, op de valreep dan toch nog een berichtje van mij, maar als het goed is heb je onlangs ook nog een "tropisch" mailtje van mij gehad ;) Ik heb nog niet al je reisverslagen kunnen lezen, maar zie aan de foto's en aan wat ik hoor van onze collega's dat je het prima naar je zin hebt en ook heel goed doet, dus zeg ik ga zo door nog een klein stukje en dan heb je je doel bereikt en ben je gelijk een heel bijzondere ervaring rijker! Geniet er nog even van! Tot gauw!! Toppie hoor!!
  9. Ridi:
    20 mei 2014
    Henk wat een mooie verhalen en foto's. Geniet van het lezen en van de foto's. Denk dat jij supet geniet .De laatste loodjes komen er aan. Geniet er van. Blijf je volgen,

Zie je .
  10. Angelien Zonder:
    21 mei 2014
    Vanmorgen een heleboel van je verhalen gelezen. Geweldig die ervaringen.
    We zijn zelf nu 16 dagen onderweg. Veel tegenslag. Zelf 1 lekke band en een kapotte tussen schakel van d ketting. Mijn maatje al 5 keer pech. Reparatie kost veel tijd. Ook het weer is op 5 dagen na erg slecht. Harde wind en heel veel regen. Wel heel veel leuke ervaringen opgedaan en genoten van het landschap. We zitten nu ongeveer 35 kilometer onder Poitier. Erg onder de indruk van de hulp die mensen bieden. Wens jouw veel plezier op het laatste stukjecamino en sterkte waar nodig.
  11. Thuisfront:
    21 mei 2014
    In Santiago!! Geen wifi, Super Gedaan!!!
  12. Martin Postma:
    21 mei 2014
    Henk van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal. Bedankt voor de prachtige verhalen.
    Gr. fam. Postma