Etappe 1 Salamanca - Calzade de Valdunciel, 16,5 km, 14 graden.

8 april 2024 - Calzada de Valdunciel, Spanje

Het was rustig in het centrum; een heerlijke rustige nacht hebben we gehad. Even na 8 uur zijn we vertrokken. Als we de stad uit wandelen krijgen we niet de mooiste route. Het eerste gedeelte is veel langs de weg wandelen. Maar voorbij de 9e rotonde en de bijbehorende lussen om over te steken, vanuit het centrum, kunnen we het asfalt verlaten en gaat het over in zandwegen. De wind schuin in de rug en af en toe een regenbui over ons heen. In een dorpje op een stoepje bij de voordeur van een woning, uit de wind en droog onze proviand genuttigd. Toen we er zaten ging er een raampje open en dat we mochten blijven zitten. Krijgen van bewoonster nog wat drinken aangeboden. Bij aankomst in het dorpje waar we overnachten ingecheckt in de albergue. Hierna warm eten bij een eettentje aan de grote weg. Achter de bar staat Oscar, onze hospitalero die 18.30 uur ons zal verwelkomen. Tot die tijd moeten we doen alsof we thuis zijn, dus lekker de beentjes hoog.

1. Marja van der Veldt:
    8 april 2024
    die wandelroute langs de grote doorgaande asfaltwegen hebben wij ook veel gezien vorig jaar, toen dachten we nog: "niet echt aantrekkelijk wanneer je daar moet lopen" maar des te meer respect voor degenen die het wel doen, en dus ook voor jullie :-)
  2. Wubbe:
    8 april 2024
    Een stad uit gaat meestal niet over mooiste wegen. Kan alleen maar beter worden.
  3. Jan Stevens:
    8 april 2024
    Fijn om jullie te mogen “volgen op afstand” op voor mij zo bekende paden zowel op de Via de la Plata als op de Camino Sanabres
    Het wordt alleen maar mooier en mooier
    Blijf lopende en lekker genieten
  4. Jürgen Pleizier:
    9 april 2024
    Samen een hele mooie Camino gewenst. Erg fijn jullie zo te mogen volgen. Ben dan ook erg benieuwd naar jullie verhalen en ontmoetingen. Geniet er van.

Jouw reactie