Etappe 2 Calzade de Valdunciel - El Cubo de Tierra del Vino, 20,2 km, 12 graden.

9 april 2024 - El Cubo de Tierra del Vino, Spanje

Er is niemand meer bij gekomen en hebben deze albergue voor ons alleen. Vanochtend om 8 uur vertrokken naar de bar voor een ontbijt. Buiten is het 0 graden, bijna geen wind en ook geen wolkje aan de hemel. Als we op pad gaan komen we nog langs romeinse mijl keien aan de rand van het dorp. Deze werden ook gebruikt als stapstenen over het riviertje dat langs het dorp loopt. Wandelen over deze grote vlaktes met een briesje in de rug, een groot deel van de route loopt langs de snelweg. Dit is niet storend het is een rustige snelweg. Op deze route van 20 km komen we verder niets meer tegen, geen dorp of gehucht. 5 wandelaars lopen ons voorbij en 3 fietsers. Om de saaiheid te doorbreken, focussen we op de bloemen die we voorbij lopen. Bij aankomst in de albergue die we gisterenavond geboekt hebben is de slaapzaal vol en de hospitalero neemt ons mee in de auto naar een woning 300 meter verderop. Hier krijgen we een kamer met bed. Half 8 is het diner gereed. Tot morgen.

1. Dianne:
    9 april 2024
    Leuk om te lezen. Tis niet allemaal even fantastisch. Maar toch weer mooi dat je dan kunt focussen op de kleine dingen. De gele schelp heeft die een bepaalde betekenis?
    Veel wandelplezier.
  2. Diny:
    9 april 2024
    Hoi Henk en Marqérite, leuk dat jullie een blog bijhouden! We wensen jullie een goede reis toe! Hoe is het met de vogels? Hebben jullie de hop al gehoord? Die roept telkens 2x zijn eigen naam. Geniet van al het moois dat je samen mag beleven. Buren Camino! Diny en William
  3. Ruben:
    9 april 2024
    Wat gaaf weer om mee te mogen lezen.
    Een mooie reis toegewenst 🙏🏻
  4. Bertjan Nijhuis:
    9 april 2024
    Ha Henk, leuk om jullie wandeltocht kunnen volgen! Ben benieuwd naar volgende videobeelden, foto’s en verhalen.
  5. Antje Kurvink:
    10 april 2024
    Genieten van de stilte, lijkt mij heel fijn.
    En, wt een lieve hospitalero. Fijne dag!

Jouw reactie