Etappe 11, Calzadilla de Tera - Rionegro del Puente, 17 km, 18 graden.

18 april 2024 - Rionegro del Puente, Spanje

We waren vanochtend niet de vroegste met opstaan. De franse vrouw stond om 6 uur op. En John uit Canada even later, wij een uur later. Bij de start was het frisjes 4 graden. Wandelen het dorp uit langs een droog staand betonnen afwatering kanaal. De Engelse dames lopen ons achterop en wandelen een stuk samen op. Terwijl wij hier wandelen stroomt het afwateringskanaal vol. We wandelen door een mooie omgeving naar een stuwdam. Bij het meer even een pauze gehouden. Voorbij het meer in een gehucht waar bijna niemand meer woont bij een bar / albergue wat gedronken. Deze bar is van een Schot die jaren in Zuid-Afrika heeft gewoond. Leeft hier nu 12 jaar en heeft dit vervallen boeren erf weer in redelijkheid opgebouwd. Twee jaar geleden stond hier het hele natuur gebied in brand. Hij heeft zijn eigen woning kunnen behouden. Maar de woningen links en rechts zijn in vlammen op gegaan. Hierna wandelen we door een wel heel mooi natuurgebied met een roedel wolven. Wij hebben geen wolf gezien, maar wel genoten van de omgeving. Bij de albergue aangekomen zijn we gelijk gaan eten bij het restaurant er naast. Voor diegene die rond reist in deze omgeving kan ik dit restaurant aan raden; "Me gusta beber". Tijd om te rusten, tot later.

1. Wubbe:
    19 april 2024
    Weer mooie indrukken Henk. Er is bij een gevoel van heimwee
  2. TWijnen:
    20 april 2024