Etappe 12, Rionegro del Puente - Asturianos, 26 km, 22 graden.

19 april 2024 - Asturianos, Spanje

Vanochtend 7 uur doet Marquérite het licht aan in de albergue. Hadden geen gasten die in het donker al willen vertrekken. Een paar keer diverse telefoon nummers voor een taxi proberen te bellen. Krijgen dan een spaans antwoord apparaat aan de lijn. Maar uiteindelijk is het gelukt, een taxi bedrijf uit Mombuey wil ons wel ophalen en ons even voorbij die plaats te brengen (scheelt 12 km wandelen langs de grote weg). Bij de start van de wandeling is het 2 graden. Geen wolkje aan de lucht, licht briesje in de rug. Gewoon genieten van de omgeving waar we door wandelen. Alleen koude handen met de wandelstokken wandelen bij deze temperatuur. Bij de eerste stop in een gehucht komt een oude man naar buiten en vraagt of we Duitsers zijn. Hij heeft jaren in Duitsland gewerkt en van dat geld heeft hij dit huis kunnen bouwen. Voorbij dit gehucht komen we nog een roedel herten tegen. Lopen een beetje met ons op. het was weer een mooie wandeldag.
Voor dat wij naar de albergue gaan nog even naar de farmacie en de supermercado om de nodige spullen in te slaan.