Etappe 13, Asturianos - Puebla de Sanabria, 15 km, 21 graden.

20 april 2024 - Puebla de Sanabria, Spanje

Tegen een sporthal aangebouwde albergue is zo goed als nieuw. Hiervoor werden er matrassen in de sporthal op de grond gelegd. Nu is er een heel complex tegen aan gebouwd. Gisteravond samen met Jeannette uit Nederland en Veronique ( de franse vrouw) gegeten in de bar bij het sportcomplex. Hebben gisteren dezelfde etappe gewandeld, we kwamen elkaar af en toe tegen. Na het ontbijt wat we zelf hebben geregeld zijn we van start gegaan. Het was koud vanochtend 5 graden en de zon nog achter de heuvel. We naderen een berggebied en binnenkort een bergpas passeren. Het wandelpad waar wij op liepen is veranderd in een zompige water en modder toestand. Links en rechts van die muurtjes wat vroeger de afrastering van een weiland zou zijn geweest. En het weiland is al bos geworden. Je kan op dat moment geen kant op, even later wel en zoeken onze weg. En dan krijgen wij een verrassing. Krijgen een appje van Jeannette of we koffie willen, midden in de bush. Daar zeggen wij geen nee tegen, ze zitten 300 meter verderop. Veronique heeft alles bij zich, ze zou eerst kamperen. Maar heeft de tent terug gestuurd. Wandelen door een mooie omgeving. Zijn al aardig hoog in de bergen beland, wandelen op een hoogte van bijna 1000 meter. De sneeuw op de bergen komt dichter bij. Vanavond gegeten met Jeannette, Veronique en de twee dames uit Engeland Kate en Martha. Erg gezellig zo met elkaar in dit barretje aan de rivier. Hoe het verder gaat met wandelen moeten we nog even gaan bekijken. Marquerite heeft er twee blaren bij gekregen. Krijgen overmorgen het hoogste punt op deze route. De bergpas is nog ruim 300 meter klimmen dat is geen probleem zonder blaren. Even kijken wat we gaan doen. Alles kapot lopen is ook niet de bedoeling. De albergue is gesloten en hebben voor nu een hostel in dit berg stadje. Gaan slapen, tot later.

Jouw reactie