Etappe 16, Lubián - A Gudiña, 25 km, 12 graden.

23 april 2024 - A Gudiña, Spanje

Vanochtend in de bar in dit dorp een taxi besteld om ons naar de bergpas Portela da Canda te brengen. Vandaar starten we met de wandeling. Na een kleine 20 minuten worden we al ingehaald door de eerste vroege starter vanuit het dorp, ondanks de klim bijna huppelend. Het ruige berglandschap verandert langzaam. Af en toe komen er weilandjes en wordt het een wat geriefelijk landschap. Wandelen door kleine dorpen met veel vervallen gebouwen maar hier en daar goed onderhouden gebouwen. Het lijkt wel of de tijd hier 50 jaar heeft stil gestaan. Wandelen op een hoogte van circa 1000 meter en hebben vandaag 18 km gewandeld. Het was een zware wandeling maar weer een mooie omgeving. Merkwaardig, gisteren stonden de kilometerpaaltjes naar Santiago de Compostela op 220 km. Vanochtend op de grens met Galicia staat er op het kilometerpaaltjes 245 km. Waar komen die extra kilometers nu vandaan. zijn moe en gaan slapen. Tot morgen. Hebben geen wifi, dus geen foto's.