Etappe 3, El Cubo de Tierra del Vino - Villanueve de Campean, 13 km, 15 graden.

10 april 2024 - Villanueva de Campeán, Spanje

Gisterenavond in de albergue kunnen eten. De hospitalero heeft voor ons een heerlijke diner voor elkaar gemaakt. Zitten met 11 pelgrims aan tafel. Waarvan enkele wandelaars ons hebben ingehaald tijdens het wandelen. Waaronder een Nederlands stel uit Groningen die al 5 weken onder weg zijn. Zij zijn in Almeria gestart en zijn via Grenada, Cordoba en Merida op de route Via de la Plata gekomen. Een Belgische stel die voor ons liepen en al in de albergue waren. Zijn vorig jaar in Sevilla gestart. Maar na een week gestopt i.v.m. blaren. Deze hebben 3 weken geleden de route weer opgepakt. Vandaag gaan zij met de bus naar Zamora. De man is eergisteren gevallen en heeft er een pijnlijke schouder aan over gehouden. Dat ging gisteren niet goed met rugzak wandelen. En dan zat er een zeer spraakzame Italiaan Simon aan tafel. Hij liep ons op het einde van de dag voorbij. Wandelt vele kilometers per dag. Simon regelde het eten opscheppen en de wijn in schenken. Vanochtend bij het ontbijt kwamen we nog enkele pelgrims tegen. De meeste waren al van start gegaan. Half 9 vertrokken met een helder blauwe hemel en een temperatuur van 5 graden. Wandelen door een mooi gebied met aan de rechterkant een oude spoorlijn en links een open vlakte. Opgeschrikt door twee reeen die vlak voor ons uit het bos komen. Horen de koekoek, een nachtegaal en een hop. Ja Diny, we hebben regelmatig de hop gehoord ("hop-hop-hop").
Ik heb een een foto van googlemaps toegevoegd i.v.m. het landbouw irrigatie systeem dat hier wordt gebruikt. Het is voor ons een korte etappe omdat we niet meer dan 20 kilometer per dag willen wandelen. Morgen is het weer 18 km naar Zamora. Aangekomen bij de albergue ligt Simon de Italiaan al in de slaapzaal. Simon was al twee kilometer voorbij dit gehuchtje, maar is weer terug gelopen. Een voet zit vol grote blaren en kon vandaag niet verder wandelen, hij vertelde dat hij huilend was teruggelopen naar dit dorp. begreep niet waar de blaren nu vandaan komen, nooit geen last gehad. Hij hoopt dat het morgen beter gaat. In dit gehucht is verder niets. Geen bar, supermarktje, geen restaurant alleen een duur hotel. Maar we kunnen daar niet eten, dit is alleen voor hotelgasten. We hebben bij de hospitalero  een sandwich geregeld. Dus verhongeren doen we niet. Tegen 18.00 uur stroomt de albergue vol. dan kunnen we nog een broodje regelen met een fles wijn voor vanavond.

1. Myrtha:
    10 april 2024
    Met deze fles wijn een toost op deze volbrachte 3e etappe zonder blaren:
    Proost😉
  2. Greta Topper:
    11 april 2024
    Hallo Henk en Marquerite,
    Jullie zijn goed bezig. Niet te veel en te snel en vooral genieten!

Jouw reactie