Etappe 4, Villanueve de Campean - Zamora, 19 km, 23 graden.

11 april 2024 - Zamora, Spanje

Gisterenavond komen de hospitaleros diverse malen langs met de de bestellingen. Stokbrood met een gebakken ei er op. En natuurlijk diverse flessen vino tinto. Het is een gezellige boel binnen en buiten met de peregrinos. Wij hebben een gedeelte van de avond buiten bij de ingang gezeten met Rie en en Jaap. Zij komen met de elektrische fiets vanuit Lissabon op de terug weg naar Nederland. Vorig jaar zijn ze vanuit Nederland via Santiago de Compostela naar Lissabon gefietst. Daar de fietsen bij familie laten staan en nu weer terug naar Nederland. Simon de
Italiaan is ook weer boven water. Met zijn blaren onder de voet. Vandaag mocht Simon met de fiets van Rie naar Zamora fietsen en Rie heeft de wandeling gemaakt hier heen. Onderweg passeren diverse pelgrims van onze laatste overnachting. En dan is het altijd even bijpraten. Dan komt Boudewijn ons achterop lopen en wandelt een stuk met ons mee. Is met zijn vrouw vanuit Sevilla begonnen aan de camino Via de la Plata. Zijn vrouw is in een albergue van een afstapje gevallen en volgt de weg vandaag per taxi naar Zamora. Zamora is een mooie oude stad aan de rivier de Duero. In het centrum komen we weer diverse bekenden tegen op de plaza mayor. Tot morgen.

1. Wubbe:
    11 april 2024
    Prachtige landschappen met intens geel.
  2. Jan Stevens:
    12 april 2024
    Fijne wandeltemperatuur
    Mooie foto’s Heel herkenbaar
    Hier intens genoten tijdens mijn wandeling op de Camino Sanabres
    (Onderdeel van de Via de la Plata, vanuit Sevilla)
    Blijf “lopende” en genieten

Jouw reactie