etappe 23 Astorga-El Ganso .13, 7 km

9 mei 2014 - Brazuelo, Spanje

Hier ben ik weer. Gisteren nog in het centrum van Astorga gegeten. Komen vele bekenden tegen, ook de Canadezen waren er. Erg gezellig. Lizette uit Amsterdam is gisteren met ons mee gewandeld. Ze was blij nederlanders tegen te komen. Ook in de albergue komen we vele bekenden tegen uit de hele wereld. Dus even bij praten. Vanochtend de katedraal en het paleis van Gaudi bekeken. De zon die door de ramen schijnt geeft hier een heel apart effect qua licht in de kathedraal van Astorga dit is echt uniek. Om 11 uur zijn we van start gegaan voor deze etappe. Het is warm vandaag en wandelen langzaam om hoog de bergen in. Met uitzicht op besneeuwde bergen. Zij gisteren al de bergen komen dichter bij. Nu zitten we er helemaal in. Sta soms op het pad stil om te genieten van dit panorama. Hebben intense gespreken over het leven, waarbij emoties naar voren komen. Dit kan alleen op de camino. Bij aankomst in de particuliere albergue in dit gehucht hebben twee van de dames een zonnesteek. Ja ik wandel vandaag met 3 dames. Alles wat er bij een zonnesteek hoort gebeurt. De dames laten ook niets aan een toeval over. Pak de vuilnisbak en zet die op de juiste plek neer. Onder steun ze waar ik maar kan. Ben gelukkig een beetje verkouden en ruik niets. Dat is dus ook heel positief van mij natuurlijk op de camino, in dit geval. Hebben het nu heel koud dus even een deken er over gooien. Even naar de supermarkt (zie foto's) om wat te regelen voor de dames. En als het morgen nodig is heb ik ook de dokter bij de hand. We zitten hier echt in de middel of now were, er is hier helemaal niets. Zelfs geen bar. Oo ja 1 dan, maar daar zit nog geen hond. Kwam van middag nog een man uit Brassilie tegen. Woond in Frankrijk en reist met hond al circa 4000 km rond in Spanje. Omdat hier in dit gehucht niets maar dan ook niets is heb ik samen met Lizette een salade gemaakt met wat in de winkel te koop is. Hebben heerlijk gegeten en daarna ons glas en de fles wijn meegenomen naar een terras in de zon. Groeten wil nu even verder genieten.

Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=lx6rJj76r9k

1. Annelies:
    9 mei 2014
    Hallo Henk, redende engel voor 2 vrouwen zo te lezen, schrijf je net dat je een gebouw van Gaudí hebt gezien, met mooi lichtval, laat je 4 foto's zien van de riante supermarkt die je bezocht hebt, dat vind ik, als vervent Gaudí liefhebber wel een beetje jammer.
    Maar het gaat je goed zo te lezen, ga lekker door zo!
  2. Albert Bosch:
    10 mei 2014
    Henk, ik begin me ongerust te maken dat je na de Camino te hebben gelopen een andere baan gaat zoeken. Iets in de verzorgende beroepen of zo, omdat vergunningen verlenen geen voldoening meer geeft. Mooi om op zo'n zware tocht genoeg anderen tot steun te kunnen zijn. Succes met het laatste stukkie!
  3. Wubbe:
    10 mei 2014
    Goed bezig Henk, ja dat kan alleen op de camino. Als fietsende pelgrim ligt het toch iets anders. Ik lees met plezier dat het daar beter weer is dan hier Frankrijk.
  4. Gert Peddemors:
    hallo henk
    Volg nog elke dag je verhalen, ik vind het een hele prestatie wat je doet en dat allemaal zonder noemenswaardige lijfelijke klachten. De voorbereiding is dus goed geweest.
    Tevens lees ik ook het plezier wat je hebt tijdens en na het lopen.
    Je treft het wel met het weer veel zon, hier regent het veel en vaak vandaag ( zaterdag) regent het bijna de hele dag.
    vanavond naar de verjaardag van Ridi, zullen wel een pilsje voor jou drinken.
    Ik lees wel dat je je roeping bent mis gelopen, na de Camino kan ik wel wat in betekenen in de omscholing voor de zorg.
    henk hou vol en veel plezier nog.

groeten gert P
  5. Marja van der Veldt:
    10 mei 2014
    @ Annelies: even doorklikken Annelies, er staan veel meer foto's op ;) en nog hele mooie ook!! Super Henk, wat ben je toch goed bezig, een echte gentleman, en wat een mooi weer heb je daar. Hier alleen maar regen dus wees maar blij dat je daar bent. Veel succes weer op je volgende etappe. Zet 'm op en ga zo door!