etappe 24 El Ganso - Foncebadón 12, 6 km

11 mei 2014 - El Acebo de San Miguel, Spanje

Vanochtend met pijn in mijn hart afscheid genomen van de dames. Als laatste is Lizette ook ziek geworden. Het was een komen en gaan naar de wc vannacht. Er waren twee wc's en die werden continu gebruikt door de drie dames. Vanochtend vroeg toen ik buiten zat kwam één van de dames naar buiten om een frisse neus te halen. Ze had het helemaal gehad en zegt met tranen in haar ogen "ik wil naar huis". Sla een arm om haar heen en gezeg het komt allemaal goed. En als je een dag rust hebt kijk je er al weer anders tegen aan. Als ik niets meer voor de dames kan doen neem ik afscheid. En vervolg mijn weg alleen. Na een paar km kom ik Ilke uit Duitsland tegen en vervolgen samen onze weg. Het panorama van gisteren vervolgd zicht en heb met Ilke een leuk gesprek over hoe je beter de rugzak om kunt doen, schoenen strikken, wandel stokken, wandel sokken en de voeten natuurlijk. Zo'n gesprek kan een hoop soelaas voorkomen en zijn belangerijke gesprekken op de camino. Uiteindelijk stop ik 2 km voor de top. Ga morgen verder en ga genieten op het terras met een biertje en kijken naar pelgrims die voorbij komen. Dat is een hele leuke bezigheid hier in dit gehucht. Jaren geleden was dit gehucht alleen een ruïne. Hier woonde niemand meer, maar door de camino is het hier tot leven gekomen. En het is hier leuk. Geen Internet geen mensen achter schermpjes en niet heel druk. Dat geeft een sfeervolle entourage. Je zoekt een ruïne op en gaat uit de wind in de zon zitten met een biertje, ik doe niets liever. Slaap met 20 mensen op een kamer, maakt mij niets meer uit slaap overal door heen. Een smsje van de dames gekregen. Één van de dames ligt in het ziekenhuis van Astorga aan het infuus met zout oplossing. Heftig doet mij pijn. Lizette was net in León aan de camino begonnen. 's Avonds even naar La Cruz de Fierro gelopen was mooi weer en wil even allen zijn. Groetjes.

1. Joan:
    11 mei 2014
    Met veel bewondering lees ik dagelijks je blog. Zet hem op Henk.
  2. Marja van der Veldt:
    11 mei 2014
    jeetje, wat een zonnesteek al niet met je kan doen. Ik kan me voorstellen Henk dat dit een heel dubbel gevoel bij je geeft. Je wil blijven om de dames bij te staan, maar toch moet je zelf ook weer door. Maar je hebt gedaan wat je kon. Pas ook wel goed op je zelf hè?
  3. Gabrielle:
    Hai Henk,

Lees al je verslagen. Je hebt het maar druk met de dames.
    Denk je wel aan je zelf? Geniet vooral van de omgeving.
    Kijk uit naar je volgende verslag.

Veel groeten, Gabrielle.
  4. Mieke Rijpert:
    11 mei 2014
    Henk wat maakt je veel mooie en ook minder mooie dingen mee! Ik kan me voorstellen dat er veel emoties heen en weer vliegen. Mooi om allemaal te lezen.
  5. Erik & Leandra:
    11 mei 2014
    Dag Henk, na enkele dagen wandelen weer en heel stuk verder gekomen. Wat goed van je ook naar de etappe van 32 km. Daarbij vele dingen meegemaakt, een echte pelgrimstocht dus. We blijven je volgen enne maak ook eens een foto zonder wandelschoenen aan, want je loopt nog steeds blarenvrij zo te lezen, super ! Henk, take care and keep smiling , groeten vanuit Twente met veel regen van Erik en Leandra