Etappe 18, Cea - Mosteiro de Oseira, 11 km, 10 graden

29 april 2024 - Oseira, Spanje

Vanochtend voor de start van de wandeling in een barretje in dit gehucht ons ontbijt gescoord. Het barretje vol met pelgrims. Vandaag is het een regendag maar ook een koude dag. Bij vertrek gaat de poncho aan en we zijn goed tegen de regen ingepakt. Wandelen het eerste stuk door het bos berg op. Het wandelpad gaat over in een waterstroompje. Op sommige stukken zijn er grote granieten stapstenen geplaatst. Zodat je droge voeten kunt houden. Het laatste stuk van de route houden we de asfaltweg aan omdat we er bijna zijn. De monasteria komt na de laatste bocht te voorschijn. Een gigantisch gebouw doemt op, lopen er omheen voor de albergue. Even zoeken en dan komen we in een nieuwe albergue, Deze verkleumde pelgrims komen terecht in een lekker warme ruimte. De vloerverwarming is goed warm. Dus de natte kleding op de grond leggen om te drogen. Hier is verder geen bar of restaurant open maar kunnen bij de hospitaleros een diner regelen met de 5 pelgrims die nu aanwezig zijn. Begin van de avond nog een rondleiding in de monasterio. En nog even het ontbijt voor morgen regelen. Door slecht internet en wifi, zet ik dit er later op. Tot later.

Jouw reactie