Etappe 19, Mosteiro de Oseira - Castro Dozón, 12 km, 10 graden

29 april 2024 - Dozón, Spanje

Vanochtend gaat het direct om hoog de berg op. Marquérite heeft de knie bandages om, dit om problemen te voorkomen. Wandelen weer een mooie route, het gaat omhoog, omlaag, omhoog enz. Het weer is goed, krijgen nog wel een buitje regen.  Bij de eerste bar na circa 8 km (A Gouxa). Weet niet of je dit een bar kunt noemen, maar van verre werden we al geroepen BAR BAR. Dus er maar even heen lopen. Buiten voor de ingang werd de inktvis gekookt in een oud olievat. Werden hier nog door de eigenaar op de foto gezet. Binnen is het stel uit zuid-korea al aan de koffie. Deze zijn vanochtend net voor ons vertrokken. De etappe eindigen we in een bar in O Castro met een biertje. Marquérite spreekt in het spaans de bar man aan. Hij wil ons wel als taxi chauffeur naar Lalin brengen. Even later komt het stel uit Zuid-Korea aan gelopen en willen ook wel met ons mee naar Lalin. Hier in dit gehucht O Castro is verder niets, de albergue is gesloten, en dat op een eindpunt van een etappe volgens het boekje. In Lalin aangekomen regelt Marquérite of hij ons morgen weer wil ophalen. En dat is dus ook weer geregeld. De koreanen gaan morgen ook mee terug naar O Castro. Na de gebruikelijke rituelen, douchen wassen en even rusten op bed, wat eten proberen te scoren.  In het centrum van dit stadje komen we op de zondagmiddag in een kelder restaurant uit dat zo goed als vol zit met Spanjaarden. Even aangegeven dat we wat willen eten en krijgen heerlijke gegrild eten. Wel op z'n Spaans natuurlijk. Tot later.

Jouw reactie