Etappe 8, Granja de Moreruela - Tábara, 19 km, 24 graden.

15 april 2024 - Tábara, Spanje

Gisteravond in de bar gegeten, een groot bord vol pasta met tomatensaus en daarna nog een bord salade met kip filet, en eindigen met een toetje. Het brood bewaren we voor ons ontbijt morgenvroeg. Het was vanmiddag warm in dit gehucht de zon brand er flink op los. In de albergue staan alle ramen open en er blaast een licht briesje door de kamer. De albergue met 24 bedden zit vol om circa 18.00 uur. de laatsten komen vandaag uit Zamora. Hebben een grote afstand in de warmte afgelegd. Vanochtend kwart voor 6 staan de eersten al op voor een nieuwe etappe. Als wij een uur later opstaan zijn de meesten al weer vertrokken. Bij vertrek maken we nog even een foto van de splitsing van de route. Wij gaan nu de route camino Sanabres volgen, dit is een onderdeel van de Via de la Plata. De andere route gaat naar Astorga en dan kom je op de route Frances. Deze route komt vanaf de Pyrenéeen. Als we een goed uur aan het lopen zijn komt Simon ons achterop. Even bij praten en contacten uitwisselen. Hij is goed gehumeurd en gaat er weer vol tegen aan. Zien hem waarschijnlijk niet meer terug met de grotere afstanden die hij maakt. We wandelen even door een mooi gebied, een verademing. Voorbij een oude brug is de route gelijk links af over een klein wandelpaadje langs het meer: over rotsen klimmen en klauteren. Na 50 meter stijging genieten we van de vergezichten en heel even van het andere landschap. Lopen vandaag samen op met de twee Zwitserse mannen en twee Amerikaanse dames. Aan het eind van de etappe hebben "De vrienden van..." nog een venijnig stuk als afsluiter. in de verte zien we het dorp, maar dat is nog 4 km alleen maar rechtdoor.Als we in Faramontanos de Tábara aankomen, lopen we direct door naar de bar en bestellen twee bier. Het laatste stuk van de etappe was zwaar, een lange weg van 4 kilometer naar het gehucht. De wind valt weg en de zon doet zijn werk. We hadden hier een albergue verwacht maar die is er niet. Nemen dan maar een taxi naar de volgende plaats waar wel een albergue is. Zitten nu weer in een donativo albergue met diner en morgen een ontbijt.  Vanavond heerlijk gezamenlijk gegeten met de groep . De albergue is van deze hospitalero en beheert deze albergue vol overgave.  We hebben hier geen wifi, dus de foto's komen er later op te staan. Tot later.

1. Wubbe:
    18 april 2024
    De splitsing komt mij ook bekend voor, toen samen met Peter onderweg naar SdC
  2. Henk lansink:
    18 april 2024