Etappe 9, Tábara - Villanueva de las Peras, 15 km, 22 graden.

16 april 2024 - Santa Croya de Tera, Spanje

Gisteravond heeft de hospitalero lekker gekookt. Begonnen met een volle soep, daarop volgend een paella. Afsluiten met een toetje en daarna kwamen er diverse sterke dranken op tafel. Allemaal zelf gemaakt zoals sinaasappel likeur en nog andere soorten. Vooraf geeft hij in het spaans aan wat we kunnen verwachten van het vervolg van de route i.v.m. overnachtingen. Een Fransman vertaalt het voor ons in het engels. Over 22 km zijn maar 6 bedden ter beschikking. Dus gaan er enkele 15 km wandelen en anderen gaan 33 km wandelen. Vanochtend bij vertrek nog contacten uitgewisseld met Rolf uit Zwitserland en Vural uit Duitsland. Deze twee mannen waren de afgelopen dagen slecht te pas. Flink hoesten en hebben wat kortere etappes gewandeld. Ze kennen elkaar van een camino jaren geleden en hebben daar na samen diverse camino's gelopen. Lopen het stadje uit de heuvel op. Worden achterop gelopen door Rolf en Vural. Even nog wat foto's maken. En dan zijn ze met een kwartiertje uit beeld verdwenen. De windmolens die gisteren op de heuvelrug in beeld kwamen wandelen we nu voorbij. In de verte zien we nog sneeuw op de bergen. Waarschijnlijk van het gebergte Picos de Europa. Het uitgestrekte landschap verandert langzaam. Wandelen door een gebied waar enkele jaren geleden grote natuur branden zijn geweest. Heel veel bomen zijn verbrand. Het laatste stuk lopen we ongemerkt een ouder deel van de route en denken de route voor 2 km te verlaten om bij de albergue te komen. Daar komen we erachter dat de huidige route rechtstreeks naar dit dorp leidt. We hebben dus omgelopen Als we in dit gehucht aankomen vraagt een man of we een albergue zoeken en loopt met ons mee naar de albergue. Een heerlijke omgeving om hier te vertoeven. 19.00 uur kunnen we aan tafel voor de avondmaaltijd. Tot morgen.

1. Greta Topper:
    17 april 2024
    Goed bezig allebei ! Ga zo door.
  2. Gerard Flake:
    17 april 2024
    Fijn dat alles naar wens(lijkt mij) loopt
  3. Albert:
    18 april 2024
    Stevige avontuur voor echte doorzetters!
  4. Henk lansink:
    18 april 2024
    Ja alles loopt lekker. Niet te grote afstanden. En de hiel van Marquérite blijft redelijk. In de ochtend bij de start moet ze er wel even door heen lopen. En dan gaat het wel.

Jouw reactie