etappe 14 Hontanas - Itero de la Vega 20, 5 km

30 april 2014 - Itero de la Vega, Spanje

Gisteren op het terras van de albergue met een groep Duitsers even een biertje gedronken. Ik overnacht in een heel klein gehucht, maar o zo mooi is het hier. Één straatje door dit gehucht en zo knus ziet het er allemaal uit. Bij een barretje hebben ze wifi. Dus zitten we allemaal in het barretje of er net buiten. Daarna in de albergue nog een stuk van de voetbal wedstrijd gekeken. De duitsers werden compleet weggespeeld. Vandaag een klim op de etappe. Voor dat we aan die klim beginnen wandelen we door een mooi lanschap. Als we in het stadje Castrojeriz aan komen is het tijd voor een pauze. Na het stadje is het begin van de klim. Een hele zware met stuken van 12% er tussen. Eenmaal boven genieten van het uitzicht waar we hebben gelopen. Let, als je naar een doel reist, goed op de weg.

De weg leert je de beste manier om er te komenen verrijkt ons als terwijl we hem bewandelen. "Paolo Coelho" Deze etappe is echt een verrijking in de ruimste zin. Verder over een vlak stuk voor dat we naar beneden gaan. Bij het begin van de afdaling verwonder ik mij over het landschap. De uitgestrektheid met verschillende kleuren door de zon die door de wolken breekt, onverstelbaar mooi. Sta hier minuten te kijken om alles in me op te nemen. Onderweg kom ik nog een vogeltje tegen die gewoon langs de kant blijft zitten. Even een foto. Tot zover voor vandaag. Groetje Henk

Een impressie gevonden op youtube.

1. Henk lansink:
    30 april 2014
    Gisteren voor het eerst weer de jas uit gedaan. Vanochtend het hoestdrankje wat er nog van over is niet meer in de rugzak. In de albergue laten staan.
  2. Peter:
    Hey die Henk,

Haha lekker met de korte bokse lopen zonnetje erbij echt top!
    Mooie paden en landschap zo te zien op jou fotos, mooi dat het lekker gaat!
    Henk, kalm an he!
  3. Marlies:
    Beste Henk,
    Gisteren zijn Marja en ik weer thuis gekomen. Heerlijk om iedereen weer te zien. Je weet dat ik ook wel erg naar mijn man en kids verlangde.
    Toch is het vandaag een rare dag. Opstaan en eigenlijk niet weten wat je zal gaan doen. Een langzame start waarbij ik elke keer weer met mijn gedachtes terug ga naar de camino.
    Wat was het gezellig en mooi. Het is echt een hele aparte wereld wat moeilijk is om over te brengen naar mensen die hem niet gelopen hebben. Dat zul je straks ook gaan merken, ook al hebben mensen bij jou al vele verhalen kunnen lezen.
    Wat schrijf je leuk al je belevenissen op Henk! Marja tipte mij en ik zal je tocht op de camino blijven volgen.
    Het eerste moment dat ik je leerde kennen op de camino moest ik even aan je wennen. Maar al snel raakte we gezellig aan de praat en begreep ik je dialect. Het was leuk om te horen hoe boeiende verhalen je vertelde over je kinderen en ik proefde het sfeertje wat jullie thuis hebben. Je vrouw en kinderen kunnen trots op je zijn! En wat hebben we samen gelachen om Jan.
    Henk, ik wens je nog een hele mooie tocht toe. Je doet het prima, loop lekker je eigen tempo en blijf genieten!
    Groetjes Marlies
  4. Albert Bosch:
    Hallo Henk,

Mooi om weer even een berichtje van je te lezen. Volgens mij gaat het prima. Leuke mensen, veel plezier en ook nog grote stukken lopen! En dan nog elk keer weer een mooi verhaal schrijven. Het is echt knap wat je doet Henk! Nog een goede reis gewenst Henk!