etappe 13 Burgos - Hontanas . 29, 5 km

29 april 2014 - Sasamón, Spanje

Gisterenmiddag het centrum bekeken. Ben langs de rivier gelopen en daar na de heuvel op gelopen voor een uitzicht over de stad te bekijken. Terug in het centrum even boodschappen voor morgen doen en even later zie ik Magreet op het terras achter een wijntje dus er maar even bij gaan zitten en ook maar een wijntje en een tappa er bij. Later Marieke even op weg helpen voor de wifi bij het bureau voor toerisme. Kom de Oostenrijkse dames tegen even bij praten en adressen uit wisselen. Hun camino zit er op volgend jaar gaan ze verder. Maar vanaf nu gaan ze mij volgen. Zie Jan op het terras tegenover de kathedraal achter een grote pot bier. Jan lust je er nog een? Jan is een levensgenieter die daar geen nee tegen zegt, dus drinken we samen nog een pot. Komen weer vele pelgrims tegen in deze familie. Marcos uit Argentinië kwam nog even babbelen. Het gaat zo maar door. 's Avond met een stel Nederlanders in een restaurant gegeten. Maria is ook aangeschoven. Heeft scheenbeen ontstoken en zit nu naast mij met een zak ijs op haar onderbeen. Zij is niet de enige met een scheenbeen ontsteking komen er nog meer tegen. Ja in twee weken zijn er al diverse naar huis gegaan. Met lichte aandoeningen van door de enkel gaan tot zwaardere. John's vriend kwam met de veter van één van de schoenen kom vast te ziten in de andere schoen. Hij komt te vallen op zijn gezicht, naar ziekenhuis en einde camino. Vanochtend afscheid genomen van Maria. Gaan vlak bij de albergue bij een leuk barretje ons ontbijt je gebruiken. En even later vertrekken. De etappe voor vandaag is, op naar de meseta. De bomen verdwijnen langzaam en er ontvouwt zich een glooiend landschap vol met graanvelden. In het dorpje Hornillos del camino nemen we afscheid van Jan. Hij blijft hier overnachten. In het volgende niets, alleen een hele kleine albergue neem ik afscheid van Magreet en Marieke. Ze blijven hier overnachten. Als ik verder loop kom ik Rianne en Karin uit Nederland tegen en een Oostenrijks echtpaar waar ik samen mee verder loop naar het eerst volgende plaats Hontanas. Hier betrekken we de plaatselijke albergue. Dit is het voor vandaag groeten.

Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=QTP0gqPAkKU

1. Joop Warrink:
    29 april 2014
    Hey Henk, je gaat lekker he. Heuveltje op, terrasje, wijntje, levengenieters, biertje, restaurant, babbel de babbel en o ja, ook nog eventjes 29,5 km gewandeld. Je hebt volgens mij weer genoten van een enerverende dag. Veel plezier taaie.
  2. Ans Zonneveld:
    29 april 2014
    Hontanas, ik droom er nog wel eens van..............
    Vanaf Burgos heb ik toen alleen maar regen gehad, een horrordag. In de Auberque is het weer helemaal goedgekomen.
    Je geniet met volle teugen zo te lezen en daar is de Camino ook voor, ga zo door en voorzichtig met de benen, adios, Ans.
  3. Mieke Rijpert:
    30 april 2014
    Hey Henk, wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet. Prachtige wandelingen en mooie ervaringen met mooie mensen. Top!