etappe 16 Poblacion de Campos - Calzadilla de la Cueza 32, 6 km

2 mei 2014 - Calzadilla de la Cueza, Spanje

Gisteren heerlijk gegeten hier in het hotel. Als afwisseling op de albergue is dat natuurlijk ook heel bijzonder. Paella is voor ons gemaakt in een pan van circa 1 meter doorsnede. Bij binnenkomst gelijk een applaus en natuurlijk iedereen foto's maken. Even skypen met de familie en dan naar bed. Vanochtend vroeg van start in mijn uppie en naar circa 10 km even in een barretje ontbijten. Afscheid genomen van Karin, Rianne, Gruny en Josef en weer verder. Vanochtend is er een lichte mist over de meseta. De zon die er door wil breken geeft de mystiek van deze ochtend weer over de meseta. Geniet met volle teug van dit gebeuren. Dit is weer anders dan de dagen er voor. De meseta nog een paar dagen genieten van de grootheid de leegte de eenzaamheid de kleuren, tijdens het lopen van de gedachten die in je op komen en weer gaan, met een traan en dan weer een lach. Meezingen op de muziek uit volleborst, hier hoort niemand je. De weg voor en achter zover ik kan kijken zie ik niemand en dat zijn zeker enkele kilometers. Het is 11 uur als ik er al 15 km op heb zitten en heb de keuze gemaakt om toch door te gaan. Begin nu aan een stuk van ruim 17 km zonder dat er ook maar iets aan een barretje of bewoning tussen zit. Bij een pauze kom ik Magreet en Marieke nog tegen en even bij kletsen. Als ik de weg vervolg zet ik op de telefoon de muziek van The Righteous Brothers op. Sta soms minuten stil om te kijken naar de besneeuwde flanken van Picos de Europa. Dit is en klein maar heel mooi gebergte. Als ik in dit gehucht aankom staat de albergue gelijk aan het begin van de bebouwing. Dit jaar geopend en een hele mooie. Tijdens het schrijven komt Jan binnen heeft zere knieën en 38 km achter de kiezen. Tot zover vandaag, groeten .

Vandaag vertrekt Wubbe met zijn zoon op de fiets naar Santiago de Compostela je kunt hem volgen op de volgende side.

Een impressie gevonden op youtube.

1. Femke:
    2 mei 2014
    Hallo Henk, knap hoor, je tikt zo dagelijks heel wat kilometers weg en dan ook elke dag nog nieuw onderdak en alles vinden. En dat alles zo te lezen met een lach, gezellig praatje en menig drankje erbij. Ook mooi dat je elke dag weer trouw in je log schrijft, zo kunnen wij hier meegenieten. Hier is het weer wat guurder geworden. Er staat een flinke wind en de temperatuur is gedaald. Wel wind uit de goede hoek voor Wubbe, die vanmorgen met Youri is vertrokken. Succes en plezier!
  2. Gert P:
    Hallo henk
    Ik volg jou verhalen bijna dagelijks.
    Wat mij opvalt is dat je goed in het ritme bent gekomen na de bekende vierde dag en je verhalen meer enthosiasme uitstralen. En je vele leuke contacten hebt met mensen uit verschillende landen. Erg leuk om te lezen en besef je wel dat je vandaag op de helft van je tocht bent. Heb alle afstanden bij elkaar op geteld en kom dan aan 382 km, al een hele prestatie. Ik zou er daar maar een paar op drinken. Of een dagje vrijaf nemen. In Borne, cultuurhuus wordt volgende week een lezing gegeven door iemand die ook de Camino heeft gelopen, alleen dan wel vanaf nederland, helaas heb ik dan een late dienst anders was ik er wel naar toe gegaan.
    Ik zal margerite daar nog over bellen, misschien leuk voor haar.
    Henk hou je taai, tot de volgende keer.

Groeten Gert
  3. Dianne:
    2 mei 2014
    Ha Henk, goed te lezen dat het je goed af gaat! Gewoon de tocht alleen beginnen! Geen sociale musts! Lekker je gedachten hun gang laten gaan en genieten van al het moois en lekkers onderweg!
    Succes verder.
    Gr. Dianne
  4. Myrtha:
    3 mei 2014
    Hoi beste Henk, ben zelf er even tussenuit geweest, genoten dat wel.
    Besef goed dat zo'n tijd weg zijn als jij, je goed doet en dan tegelijkertijd zo'n geweldige uitdaging. De Camino omarmt jou. Veel genieten met af en toe een kleine strijd, petje af voor je. Je vele trainen werpt echt zijn vruchten af, zo kun je echt helemaal een zijn met de stilte en eenzaamheid, wat ook zijn mooie kanten heeft. De omgeving is echt typisch, lange wegen en op zijn tijd een kadootje van de mooie omgeving voor jou. Henk, veel succes de komende etappe's en het ga je goed!
  5. Annelies:
    3 mei 2014
    Nou Henk zo te lezen ben je gelukkig weer helemaal opgeknapt en geniet je volop. Je hebt er al heel wat kilometers opzitten zeg! Ga zo lekker door met lopen, genieten en 's avonds lekker een wijntje.
  6. Greta Topper:
    6 mei 2014
    Hoi Henk,
    Fijn om te horen dat het wandelen je steeds beter af gaat. Je geniet nog steeds lees ik. Hou dat er in en succes!