etappe 21 Leon - Villar de Mazarife 20, 7 km

7 mei 2014 - Chozas de Arriba, Spanje

Gisteren met enkele Duitsers in een tappa bar wijntje drinken en gelijk tapppa's eten. Dat is best wel vet cool, je wordt er niet echt vol van maar het gaat maar door. Wijntje, tappa, stokbrood, soepje in een klein kommetje, wijntje ...... enz. Heerlijk geslapen in een albergue waar ook heel veel studenten wonen in het centrum van León. In de omgeving van de katedraal zijn alle pelgrims, en dat is zo leuk. Denk niet dat je elkaar kwijt raakt in deze grote stad. Gisteren op het terras wie komt er langs, Mariska, voor het eerst getroffen in Le esprit du Chemin bij de start 3 weken geleden. Vliegen elkaar gelijk in de armen. Wandeld samen met een vrouw uit Canada. Van ochtend ontbeten in een luxe hotel in het centrum. Carry and Tarry sliepen daar, de agenten uit Toronto. Dit gaat echt op zijn Spaans. Maar op de camino geen stress. Onderweg komen we ze weer tegen en lopen en samen met ze op. Lopen weer door mooie natuur. Marieke zegt dat er veel vlinders zijn. Viel mij niet op, dacht dat steeds de zelfde vlinder om mij heen vloog. Ach dat zijn mannen. De albergue is in het centrum van dit gehucht met een leuke binnen plaats. Op de kerktoren ziten 3 nesten van ooievaars, die zie je hier ontzettend veel. Tot zover, ga weer verder met mijn pelgrims leven. Na het wandelen komt een pelgrim tot rust onder het genot van een tappa en bier of wijn. Groeten.

Een impressie gevonden op youtube.

1. Dianne:
    7 mei 2014
    Henk je verhaaltje schrijf je steeds relaxter, lekker genieten. Leuke mensen ontmoeten en ondertussen een enorme prestatie leveren.
    Lijkt me perfecte combinatie.

Succes Groeten Dianne
  2. Marja van der Veldt:
    7 mei 2014
    Hoi Henk. Hoe jij geniet.....en dat over brengt in je verslagen. Daar genieten wij hier ook van. En weer prachtige foto's met strakblauwe luchten. Heerlijk! Je hebt nu zelfs af en toe al een "reüniegevoel" begrijp ik, als je weer bekenden van een paar weken geleden tegenkomt. Geniet nog lekker verder Henk, met volle teugen. Dan doen wij dat ook!
  3. Wubbe:
    7 mei 2014
    Henk er zijn ook mannen die de vlinders wel herkennen. Mooie sfeer op de camino. Je beleeft het heel intens. Het zal je ook altijd bijblijven. Vanuit Frankrijk Bon courage.
  4. Bas pierik:
    7 mei 2014
    Eindelijk eraan gedacht om je voortgang te lezen en eindelijk ook weer een Internet verbinding hier op Ameland. Henk, succes met genieten en wandelen. Groeten Bas en Desiree
  5. Wendy:
    8 mei 2014
    Hey Henk! Als ik voor de 'club' van het lijntje zwolle mag spreken: we volgen je vorderingen allemaal. Sterkte met de rest van het pad! Groetjes