De eerste stempels

25 maart 2014 - Hengelo, Nederland

Vanavond samen met Marquerite naar de Onze Lieve Vrouwe kerk.

Daar had ik met pastor Jo Nibbelke afgesproken of hij in mijn Credencial del Peregrino de eerste stempel wilde plaatsen. Samen met de groep “Op reis in het Land van Geloven” heeft Jo Nibbelke er wat meer van gemaakt:

Het ga je goed

Moge wat op je weg komt

jou tot zegen zijn:

de vreugde van de ontmoeting,

de pijn van de ontbering,

de tijd van de verwachting,

het genot van de volheid,

de kaalte van het gemis.

Moge jouw leven anderen tot zegen zijn,

dat je ogen met mildheid kijken,

dat je handen open zijn en opbouwen,

dat je luistert tot in je zwijgen,

dat je woorden oprecht zijn

en dat je in hart en nieren bewogen bent

om de mens op je weg.

God zegene jouw weg,

moge jouw leven tot Gods eer zijn

Tekst: Andries Govaart

Hierna kreeg ik twee stempels in mijn paspoort Van de Onze Lieve Vrouwe kerk en Parochie De Goede Herder Hengelo.

Nou een betere start kan ik mij niet wensen.

1. Wubbe:
    26 maart 2014
    Mooi Henk, jij gaat straks met een gevuld hart opweg om je hoofd te legen.
  2. Erika:
    26 maart 2014
    mooi hoor, hiermee kun je je reis wel starten. Gefeliciteerd met je eerste stempels voor je reis.
  3. Marianne:
    26 maart 2014
    Een trots begin. Nu het grote 'werk'.
    Veel succes.
  4. Myrtha:
    27 maart 2014
    Henk, Wat een mooi begin! Ga op pad met niet alleen een gevuld hart, maar ook een open hart in je rugzak! Een goed pad wens ik jou, en weet, je bent nooit alleen!
    Ik volg je ook en ben benieuwd naar je blog's. Ennuh... Goed gaan!!!
  5. Jasper Renting:
    29 maart 2014
    Heel veel succes Henk!
  6. Coos Wildeman:
    8 april 2014
    Hallo Henk, je weet nu dat wanneer je er geen uitweg meer in ziet, je altijd bij mij een nieuwe aan kunt vragen (met voorkeurs behandeling)
    Mer enige gezonde jaloerzieteit in mijn hart wens ik jou een vreugdevolle reis te gemoed

groet Coos
  7. Colinda:
    8 april 2014
    Beste Henk,

Gefeliciteerd met jou eerste stempel !!! Heel veel succes op jou tocht. Ik ga je volgen!!! Lees Psalm 121. Ik wens jou bij deze tocht heel veel vreugde en geluk toe!

Groetjes Colinda Buurman
  8. Carolien:
    11 april 2014
    Hoi Henk,
    Ik wens je heel veel succes op deze bijzondere reis. Go for it!
    Groetjes Carolien van Culenborg
  9. Natasja esman:
    13 april 2014
    Beste Henk, verassend maar mooi dat je deze weg gaat.

Moge de weg zich oprijzen om jou te ontmoeten
    Dat je de wind altijd in je rug mag hebben
    Dat de zon warm op je gezicht mag schijnen
    En de regen zacht op je akkers mag vallen
    En totdat wij elkaar weer ontmoeten....
    Moge God je in de palm van Zijn hand houden.

En met ook enige jaloeziteit wens ik je alle goeds, inspirerende ontmoetingen en aan het eind een bijzondere ervaring rijker!

Hartelijke groetjes, Natasja
  10. Joop Warrink:
    13 april 2014
    Hey Henk, nu ben jij onze jongen. Ik heb geen benul waar je aan begint maar ondanks dat het pittige tocht wordt is het een waanzinnige uitdaging om een dergelijk monstertocht te lopen. Je hebt je goed voorbereidt en hard getraind en het zal dus vast een succes worden. Ik hoop dat er er intens van geniet en veel zult zien. Ik ben benieuwd naar jou reisverhalen.
    Groetjes, Joop
  11. Albert:
    15 april 2014
    Henk fantastisch dat de tocht zo goed begint. Toch even spannend of alles klopt tijdens die eerste dag. Nu je eenmaal op de plaats van de start bent is de planning iets strikt. Het was trouwens wel heel stil op het werk vandaag... Henk ik mis je nu al!
    Doe voorzichtig en begin rustig; het is nog een heel stuk! Sterkte!