etappe 11 Belorado - Agus 27, 7 km

27 april 2014 - Agés, Spanje

In de albergue waar ik gisteren verbleef in Belorado, werden we met de groep waar ik mee loop met zo'n grote warme gastvrijheid ontvangen. Ongelovelijk waarmee de mensen allemaal in de albergue klaar staan om het zogoed mogelijk naar de zin te maken. Het stadje Belorado stelt niet veel voor het plein in het centrum is het enige wat mooi is. Op het plein kom ik weer diverse pelgrims tegen. Eerst even bij de Oostenrijkse dames een wijntje drinken. En als ik het pleintje over loop even met de dame uit berlijn een praatje maken. En dan de man uit India, noem hem mister Gandy. Hij zat ook in de albegue te internetten. En dan nog tegen diverse personen gedag zeggen, en zeggen tegen elkaar we hebben het weer gehaald. 's Avonds in de albergue hebben we genoten van het dinner. Ze halen alles uit de kast om het ons naar de zin te maken. De hele beding heeft hele chique kleding aan. En krijgen het eten met een eqaar voorgeschoteld of je in een 5 sterren restaurant zit. Vanochtend voor vertrek eerst afscheid nemen van John, met elkaar op de foto. En dan vertrekken we voor een etappe die door een mooi natuurgebied hier trekt. Veel heuveltje op en dan weer dalen. De etappe loopt door tot San Juan de Ortega. Maar daar is echts niets. Aleen een kerk klooster en een vieze albergue. De albergue ziet er niet uit en besluiten om door te lopen naar het eerst volgende dorp. Waar we de munisipal albergue betrekken, ziet er goed uit. Van hieruit spanje uit het dorpje Agus de groeten.

Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=6M5DmackNcw

1. Wubbe:
    27 april 2014
    Hoi Henk, je stapt al lekker door, je hebt je ritme te pakken. Nog een paar dag dan ga ik zelf on route. Geniet met grote teugen Henk en laat de gele pijlen staan.
  2. Henk lansink:
    Hoi Wubbe,
    Met de gele pijlen komt het allemaal goed. Was vandaag een mooie etappe. Morgen naar Burgos. Probeer er vroeg te zijn om de kathedraal te belijken. Ik ga eten. Gr. Henk
  3. Sieger:
    Hoi Henk,

Zo te lezen gaat het goed met je, en het is meer dan het lopen alleen, nieuwe mensen ontmoeten, gemeenschappelijk genieten van het eten en de wijn.
    Op het plein voor de kathedraal heb ik in het "glazen" restaurant gegeten tijdens een bezoek aan Burgos. Op de banken tussen de kathedraal zaten destijds ook enkele pelgrims te rusten.
  4. Marja van der Veldt:
    27 april 2014
    Hoi Henk, wat leuk dat je steeds meer mensen leert kennen. Ik geloof dat je ook weer helemaal opgeknapt bent hè? Je gaat tenminste weer lekker!! Geniet ervan en veel succes/plezier morgen met je volgende etappe en het bezoek aan de kathedraal.
  5. Gerrit-Jan:
    28 april 2014
    Henk, het is heerlijk om iedere dag jouw blog te lezen. Ben je toch een beetje bij ons. Top dat je de benen er weer stevig onder hebt. Hup naar santiago heen
  6. Janke van der struik:
    28 april 2014
    Hallo Henk, jeetje ik had niet door dat je al weer zo lang met je tocht bezig was. Nou heel veel sterkte met de tocht en wandelplezier. Je bent een bikkel dus dat lukt best. Groetjes van Janke