Etappe 18 Sahagún - El Burgo Ranero 17, 9 km

4 mei 2014 - El Burgo Ranero, Spanje

Gisteren avond was er een optreden in de voormaligs kerk waarbij ook de albergue in is gevestigd. Het was een optreden van dansers uit deze omgeving en de mensen uit dit stadje zijn hier bij één. Kinderen en volwassenen dansen op diverse muziek. Vanochtend uitgeslapen want vandaag maken we er een korte etappe van. Kunnen kiezen 18 km of 12 km erbij. Dan is de keuze niet zo moeilijk. Voor dat we vertrekken nemen we eerst een ontbijt in de bar waar we gisteren wat gedronken hebben op het terras. Lopen een groot deel van de route langs de weg waar geen auto op rijd. Als we na 18 km in het plaatsje aankomen betrekken we een albergue die geheel outentiek zoals de plaatselijke huizen zijn gebouwd uit leem en stro. Hier tegen over zijn twee bars, afgesproken om direct wat te drinken. Als of ik in het wilde westen ben. "Billy the kit" kan elk moment binnen komen. We zitten hier echt helemaal in the middel off now were. Het is hier vandaag in Spanje moederdag. De dames lopen er opperbest bij in de laatste mode. Ik ben niet mode bewust maar het is uit een lang vervlogen tijd. De mannen drinken het glas leeg en stappen in de auto, beetje moeilijk maar geen probleem en rijden weg. Dat is hier geen punt een tegenliggers kom je hier sporadisch tegen. En kom je er één tegen, stoppen want de nieuwtjes uit de bar even bij praten midden op de weg, heel relax gaat dat hier. Tijdens het wandelen ooievaars, hagedissen en vele vogels gezien. Heel relax vliegen ze voorbij.

We kunnen vliegen als vogels en zwemmen als vissen, maar zoiets eenvoudigs als de aarde bewandelen als broeders moeten we nog leren.

Deze teks stond vandaag op mijn mail "dagelijkse gedachtenis" vond ik wel toepasselijk. In zoek de bar weer op want hierom draait alles, groetjes.

Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=P_yjdSzFQf0

1. Bert van Vliet:
    4 mei 2014
    Henk, het is elke dag weer genieten als je mail binnenkomt. Lopen/wandelen is de meest eenvoudige manier om je te verplaaatsen, maar o zo waardevol. Zo te lezen geniet je enorm en hou dat vast, ook als je straks weer te maken heb met de dagelijkse beslommeringen. Geniet er nog verder van en ik geniet met je mee.
  2. Erik & Leandra:
    4 mei 2014
    Dag Henk, je bent over de helft van je wandeltocht, wat ontzettend goed van je.
    We lazen je reisverhalen en nu werd het echt eens tijd om een reactie te plaatsen....erg leuk om je gebeurtenissen te lezen en de foto's te zien. Daaruit kun je merken dat je er plezier in hebt en dat het wandelen je goed afgaat...en dat mag zeker beloont worden!
    Henk, we blijven je volgen en pas goed op jezelf.
    Groetjes van Erik en Leandra