etappe 19 El burgo ranero - Puente de Villarente 24, 7 km

5 mei 2014 - Villasabariego, Spanje

Vandaag alweer de 7e dag op de meseta. Hier staan huizen van leem met stro in de dorpen. Er zijn bouwvallen die niet bewoond zijn maar ook een soort ruïnes die volgens mij wel bewoond zijn. Het ziet er allemaal pittoresk uit. En onder het dakoverstek broeden de zwaluwen met hun nestjes. Gisteren op het terras aangeschoven bij twee voormalige huisartsen. Ze zijn schoonvader van elkaar. En fietsen van de Frans Spaanse grens naar Santiago. Zoals Jan zegt heel bijzonder dat hoor je niet vaak. We hebben ze uit genodigd voor het pelgrims menu en dat was best gezellig. Van ochtend vertrokken over paden die vlak langs de weg lopen. In het begin een enkele auto. Maar hoe dichter bij Leon hoe drukker het wordt. De laatste 6 km waren zwaar, stukken over het asfalt lopen in de warmte met veel auto's op de weg. De albergue die we betrekken ziet er goed uit en na het douchen en als de was is gedaan is het goed rusten. Groetjes tot de volgende keer.

Een impressie gevonden op youtube.

1. Annelies:
    5 mei 2014
    Nou H enk zo te lezen gaat alles nog steeds lekker, weer is ook goed, misschien iets te warm, maar is denk ik beter dan regen, blijf vooral zo lekker genieten! En schrijven, zodat wij ook mee kunnen blijven genieten.
  2. Myrtha:
    5 mei 2014
    HHH, (hey hallo Henk)
    Jij bent al aardig onderweg naar je Glory, ik hoop no pain anymore!
    Hier heerlijk weertje vandaag, 5 mei bevrijdingsdag, vrijheid is een groot goed. 5 Mei was tevens de verjaardag van mijn vader ... altijd een speciale dag waarbij je toch weer stilstaat bij de dingen die er echt toe doen. Zo te lezen heb je weer wat beleefd
    vandaag en leuke mensen ontmoet. Heb een goede nachtrust ( in een Lemen hutje?) tot de volgende keer maar weer.
    Hartelijke groetjes, Myrtha