etappe 27 Villafranca del Bierzo - La Fada 23, 1 km

14 mei 2014 - Pedrafita do Cebreiro, Spanje

Gisteren avond een heel gesprek met een vrouw uit Taiwan en een man uit Zuid Korea. Zijn in hun jonge jaren geïmmigreerd naar Amerika met of zonder ouders en leven daar al een lange tijd. De man uit Zuid Korea is advocaat. En geeft op dit moment en de komende tijd een draai aan zijn leven. Alles wat hij op dit moment bezit is zijn rugzak met inhoud. Gaat er even tussenuit voor ander half jaar. Gescheiden, huis, bedrijf en zijn werk alles overboord gegooid. Indrukwekkend gesprek. Ik zeg dat ik een blog bijhoudt op internet en hebben er alle twee belangstelling voor. Dus informatie uit wisselen. Bij de start vanochtend direct al een berg op. Dacht dat het eerste deel vlak zou zijn. Maar dit is beter dan langs de weg lopen. Mooie vergezichten en geen lawaai van de autobaan. Kom ik weer beneden hoopte een stuk te zijn op geschoten maar dat valt vies tegen. Loop even samen met een japanner op en pakken het eerste weg restaurant voor de lunch. Hier is een op- en afrit van de autobaan. Het laatste stuk naar dit gehucht gaat stijl om hoog. Echt zwaar. En dan ben ik in een omgeving hoog in de bergen met allemaal pelgrims. Waarvan ik de meeste onderweg bent tegen gekomen. Hier wonen niet veel mensen dus ook geen wifi. 's Avonds bij de albergue speelt een pelgrim op de gitaar. Ziten met een groepje omheen en zingen liedjes van onder andere Bob Dylan. Hit lijkt wel de flower power tijd. Ga weer verder groetjes. Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=xuwPiRwaIi0

1. Hanny:
    15 mei 2014
    Hallo Henk, jouw reisverhalen worden door mij met belangstelling gevolgd. Die openheid, spontaniteit en verbondenheid: ik vind het prachtig om te lezen, net als de hoogte- en dieptepunten. Je komt jezelf letterlijk tegen, zodat je jezelf kunt ontmoeten. Mooi!
    Morgen mag ik weer mee als introducee op het reisje van de gemeente Dronten, zal aan je denken en tijdens het diner, "denk aan Henk" een toast op je uitbrengen al wordt aankijken nu erg lastig ;-)>
    Veel succes op de rest van je pelgrimage, en behouden aankomst in SdC gewenst! Groeten,
    Hanny
  2. Myrtha:
    15 mei 2014
    Hoi Henk, fijn te lezen dat alles zo fijn verloopt. Wederom ontmoetingen met pelgrims van allerlei verschillende nationaliteiten met ieder een eigen boeiend verhaal/levensloop. De foto's van al die mooie balkonnetjes zijn ook prachtig, bouwtechnisch ook interessant, die zie je hier niet; misschien wordt deze stijl door jou hier in Nederland ingevoerd... Bij ons nog vorst aan de grond komende nachten...en volgende week zou het zomaar ineens 25 graden kunnen worden, hoera. Na al dat water hier is dat een welkome afwisseling. Ben best een beetje jaloers op je, al die biertjes op een terrasje in de Spaanse zon...maar je hebt het dan ook dik verdiend!
    Groetjes, Myrtha