Etappes 26 Ponferrada - Villafrance del Bierzo 23, 9 km

13 mei 2014 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Een lange ketting van verbondenheid is de camino. Met pelgims uit alle windstreken in tijd en ruimte ben ik verbonden dat is mijn familie op de camino. Die op hun beurt weer verbonden zijn met weer andere pelgrims in tijd voor ons en achter ons. Een wereld omvattende ketting en de gele pijlen als de wegwijzer. Buen camino.

De duitse vrouw Ilke vroeg mij in Astorga hoe de weg verder gaat. Ik zeg ik volg de gele pijlen. Ze kijkt mij aan met open mond. O ja dat is ook zo. Later op een terras in het ruïne gehucht laat ze een speld zien op haar heup tasje met een gele pijl. En zegt als ik hier na kijk herinner ik jou Henk.

Sliep met een Fransman, Argentijn en Japanner op een kamer.De Fransman had de wekker op 5.30 uur gezet. En was 6 uur weg. De Argentijn stapt 5.45 uit bed en is 5 minuten later weg. Sliep met kleren aan. Staat op, rol de slaapzak op trekt de schoenen aan en weg. Ik heb een half uur nodig. 7 uur vertrokken. Neem afscheid van de hospitalos, omhelzen mij alle drie stuk voor stuk. Krijg tranen in de ogen, maar de vrouw uit Malaga die ook de camino loopt wrijft ze weg en zegt we zien elkaar in Santiago de Compostela. Ze hebben mij zo goed geholpen. 14 Uur betrek ik een albergue in het centrum van dit kleine stadje. En een half uurtje later zit ik op de plaza de major achter mijn potje bier in de zon tussen de pelgrims te genieten. Groetjes.

Vandaag balkonnetjes dag.

Een impressie gevonden op youtube.

1. Dianne:
    13 mei 2014
    Ha Henk, goed te lezen dat je de weg weer vervolgt. Vandaag lekker op tijd in het stadje. Kun je weer voldoende tijd nemen om te rusten en voor te bereiden op morgen.
    Je ziet er op die ene foto behoorlijk ingepakt uit. Ik dacht dat het weer daar wel mooi was en niet zo verschrikkelijk slecht als dat het hier is.
    Vandaag valt trouwens mee. Maar de dagen er voor..........
    Succes en groeten Dianne
  2. Henk lansink:
    13 mei 2014
    Dat is nog voor 9 uur in de ochtend in de bergen. Dan is er een frisse wind.
  3. Hans:
    Hallo Henk
    geweldig om weer verhalen te lezen van een tocht die je zelf ook hebt gedaan.
    bijna in de zelfde plaatsen overnacht en dezelfde route lopen, ook komen wij allebei uit het mooie Twente.
    nog een hele fijne tijd in Spanje en denk eraan, de tocht begint pas als je terug bent in huis.
    Hans uut Twente
  4. Wubbe:
    13 mei 2014
    Mooi Henk ik verheug mij nu al op het Spaanse deel. Nu 40 km voor Tours. Het weer wordt gelukkig beter. De camino verbind inderdaad, het levert gesprekstof op voor jaren. Dat wil je delen.
  5. Colinda:
    13 mei 2014
    Wat een mooie ervaringen ,Henk!!! Wat fijn ook dat je op je weg zulke mooie en lieve mensen ontmoet!!!!

Groetjes van Colinda
  6. Erik w:
    13 mei 2014
    He henkie, mooi dat ie weer goed gaat. Geniet ervan. Gr erik
  7. Marja van der Veldt:
    13 mei 2014
    Hartverwarmend te lezen hoe iedereen er voor elkaar is en elkaar helpt en steunt! Fijn dat je weer op weg kunt. Ik heb je kilometers niet opgeteld. Zal ik toch eens moeten doen, hoever je al bent en hoever je nog moet. Maar als ik het kaartje zo zie ben je al wel giga ver. Succes en groetjes
  8. Annelies:
    13 mei 2014
    Hallo Henk, al weer zo snel onderweg, ben blij dat je zo snel opgeknapt bent, hoop alleen niet dat je te snel op pad bent gegaan, zorg goed voor jezelf, en vooral blijven genieten, maar zo te lezen doe je dat wel! Succes verder!
  9. Paul:
    13 mei 2014
    Goed dat je weer op weg bent, we dachten even dat je spoenk had.
    Klim maar niet op die balkonnetjes om even een foto te maken.