etappe 28 La Fada - Triacastela. 25, 4 km

15 mei 2014 - Triacastela, Spanje

De albergue van gisteren. Een duistse groep uit Stutgart is circa 20 jaar geleden deze albergue begonnen. Het was toen die tijd een ruïne. Het slaap gebouw en het bijbehorende kerk zijn geheel gerestaureerd. En de hospitalos komen nu uit geheel Duitsland om hier vrijwillig enkele weken door te brengen voor het opvangen van de pelgrims.

Hoe dichter je bij je eigen droomt komt, hoe meer je eigen legende je ware bestaans reden wordt. Tekst van Paulo Coelho. In het kerkje van de albergue een half uurtje gezeten. Gewoon zitten en je gedachten laten gaan. Dat kan, heb tijd zat. Niemand stoort je en wordt niet afgeleid. Geeft ook een goed gevoel.. Voor het verlaten van de kerk nog wat kaarsen op gestoken. Voor mij zelf en een collega die een ongeluk heeft gehad. Wens hem Beterschap.

Vandaag het laatste stukje klimmen naar O Cebreiro. Dit is een pittig stuk om te klimmen. Ben blij dat dit in de ochtend is en niet in de middag. Het waait hier ontzetten hard en ben helemaal in gepakt. Als ik de grens met de provincie Galicië bereik staat er een hele grote steen. De meest gefotografeerde steen van Galicië. Dus ook maar een foto maken. En dan O Cebreiro dat heeft ook wel wat. Zo hoog in deze bergen een bar op zoeken voor een ontbijt. Lijkt wel of ik in de, zeg maar 16 de eeuw leef. Dicht bij de hout kachel eet ik mijn taost op. De hele entourage, je wordt er in mee genomen. Zit zelf in een film en de mede spelers rond om mij heen. Tot ik naar het toilet ga, modern einde film. Had gedacht dat er nog een gat on de grond zat. En dan ja het moet gebeuren, de afdaling. Het is geen moeilijke afdaling maar wel een hele lange. Op het einde van de afdaling kan ik bijna niet meer lopen. Voel de botjes onder de wreef van mijn voeten er door komen. En ik ben niet de enige die dat voelt. Stop er mee ga skypen met de familie, groeten.

Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=sD34KlQKvws

1. Albert:
    15 mei 2014
    Hallo Henk,
    Alweer een flinke afstand afgelegd. Mooi, maar denk erom, maak het niet te gek, je hebt tijd genoeg toch?
    Vandaag een afdelings-uitje gehad in Amsterdam. Was erg gezellig om met een gids door de Jordaan te lopen. Drie keer in de kroeg/ op een terras gezeten; was ook iets voor jou geweest. Daarna lekker eten en met z'n allen weer in de trein richting Dronten. Prachtig weer gehad. Henk succes met je reuzachtige tocht! Groetjes,
    Albert
  2. Marja van der Veldt:
    16 mei 2014
    Ja Henk, zoals jij in je vorige reisverslag schreef over liedjes zingen bij een gitaar, zo hebben wij gisteren in Amsterdam ook meegezongen. Onze gids die ons door de Jordaan een rondleiding gaf, speelde gitaar en natuurlijk moet je dan in de Jordaan Jordaneese/Amsterdamse liedjes zingen. Geweldig! Fijn dat je nog steeds zo lekker gaat, maar blijf aan je zelf denken. Af en toe een rustdag in plannen is nooit verkeerd, niet alleen als je ziek bent, zoals aan het begin van je avontuur en ook niet alleen als je een keer inzakt. Gewoon een dagje rust is altijd goed. En zoals Albert hierboven zegt, je hebt toch tijd genoeg? Ik heb een beetje het gevoel dat je giga voorloopt op schema, of heb ik dat verkeerd?
    Groetjes en veel plezier en succes of je vervolgtochten!
  3. Gabrielle:
    18 mei 2014
    Hai Henk,

Het gaat goed hè. Fijn dat je er zo veel plezier in hebt. Vanmorgen lekker in de zon liggen bakken. Het is hier heerlijk weer. Nog een ansichtkaart naar Marinthe gestuurd. Hoor je ook een keer wat uit Twente. Ben je al over de helft? Ik zie het je nog niet na doen. Succes met de etappes die je nog te gaan hebt.

Groetjes,Gabrielle.
    Groeten Gabrielle