etappe 29 Triacastela - Barbabelo 22, 8 km

16 mei 2014 - Sarria, Spanje

Vandaag loop ik door een landschap hoog in de bergen met uitzicht op de wolken. Wandel door dorpjes waar de tijd in de middeleeuwen is stil blijven staan. Onvoorstelbaar dat dit in deze tijd nog kan. Loop over een boeren erf, smal pad langs de boerderij terwijl op dat moment een koe even zijn kop om de hoek van de deur kijkt. De kippen voor ons uit lopen de hond onderuit licht en de boer naar ons kijkt en denkt die komen uit een tijd die ik niet ken. Even later loop ik door een landschap dat in grote lijnen overeenkomt met zuid limburg. Holle wegen maar dan nog een beetje meer. De gedachten gaan even weg. Dat hier over dit soort landweggetjes dat door de eeuwen heen duizenden maar dan ook duizenden mensen hebben gelopen over meer dan tientallen eeuwen heen. Dat ik nu hier mag lopen, kun je niet in denken. Loop vandaag samen met onder andere Eva. Ik heb haar voor het eerst ontmoet op het vliegveld van Bordeaux. Zij is in Dax begonnen met een zware rugzak. Heeft er ook al heel wat uit gegooid. Ik stop er mee morgen een nieuwe dag, groeten.

Een impressie gevonden op youttube. https://www.youtube.com/watch?v=FtX7ejGkmsE