Etappe 6 Ayegui-Torres del Rio 26, 8 km.

22 april 2014 - Galilea, Spanje

Gisteren dinner met 3 fransmannen uit de omgeving Nantes, Parijs en wat er tussen ligt. Een er van kan een beetje Engels dus die is gelijk de tolk. De wijn ging veelvuldig rond. En tussen door het glas vullen met water. Het is koud ook in de albergue misschien helpt de wijn om warm te worden. Vanochtend de wijn tap en water tap gemist. Gisteren niet geweest te koud. En vanochtend niet de route die er langs ging genomen (foutje kan gebeuren). Ook vandaag weer een mooie wandeling in de provincie Navarra. Met vele mooie vergezichten. Iedereen loopt in zomerse kleding en ik ben helemaal ingepakt. Je moet wat om je lichaam warm te houden. En dan ook nog zweten met circa 20 gr. Maar wel een koude wind. In de reisgids staat dat er de komende 12 km geen waterbronnen en andere dingen zijn. Dus inkopen doen. Maar naar 6 km een kraampje in het veld met stoelen in het gras. Je kunt hier uitrusten met een hapje en een drankje. Ook op de route is de commercie toe geslagen. Kom onderweg diverse bekenden uit de hele wereld tegen zoals Alaska, Japan, Ierland, Finland enz. In Los Arcos nog even bij twee dames uit duitsland en canada zitten kletsen op het terras in het centrum van Los Arcos. Ken deze van een paar dagen terug. En dan verder voor de laatste 8 km. Verloop mij maar kom er via de asfalt weg ook. Morgen de laatste dag in de provincie Navarra en dan kom ik in de provincie La Rioja. Heb een particuliere albergue in het centrum van het dorp 20 euro slapen, dinner en brackfast. Als je over bent eerst douchen, kleren wassen en een uur op bed liggen. En dan kom ik weer tot leven. Verslag schrijven en 7 uur dinner. Ik stop groeten. Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=MYED6orHVOw

1. Marja van der Veldt:
    22 april 2014
    Hoi Henk, fijn te lezen dat je de "slag" weer te pakken hebt. of moet ik zeggen "stap"? Het blijft me verbazen dat er zoveel mensen die tocht lopen en dat er zoveel voorzieningen zijn (slaapplaatsen, etens- en drinktentjes onderweg etc) Nooit eerder geweten. Ik had gedacht dat je als eenzame wandelaar die tocht zou doen, maar genoeg mensen om je heen. Leuk dat je ook steeds weer "bekenden" tegenkomt. Wat een ervaring!!!! Diep respect!!! Geniet ervan en ik hoop dat het weer niet al te slecht gaat worden jouw kant op. Groetjes en tot een volgend verslag.
  2. Albert:
    22 april 2014
    Hoi Henk, wat ben ik blij dat je verhalen weer wat beter klinken! Ik maakte me enige zorgen na het 4e verslag hoor! Dapper dat je weer goed op pad bent terwijl je toch niet helemaal fit bent. Het is toch echt wel een formidabel avontuur hoor; je hebt veel voorbereid, maar toch steeds weer verrassingen. Henk we leven met je mee hoor en zingen regelmatig je "lijflied". Sterkte met de reis en hopelijk gauw weer helemaal gezond. Geniet ervan!
  3. Gerrit-Jan:
    22 april 2014
    Fijn dat je weer op de been bent Henk. Mooie foto's ook zeker in het voorjaar. Zet hem op man en .......... Santé
  4. Wubbe:
    22 april 2014
    Jij als wijze uit het Oosten kost je het ook totaal geen moeite om je internationaal staande te houden. Een Tukker staat mooi in zo'n lijstje.
    Je hebt dan wel je wijntappunt gemist, maak ik wel goed voor je, maar je betreed nu wel een mooie wijnstreek Rioja. Een mooie streek om te proeven, zodat jij je thuiswijn goed kan vergelijken. Zet 'm op maat.
  5. Ans Zonneveld:
    22 april 2014
    Mooi dat je de 'loop' weer te pakken hebt. Je loopt nu in een prachtig deel van de route, laat je verrassen! Genieten van alles, de leegte en ruimte, groeten Ans.
  6. Coos Wildeman:
    23 april 2014
    Joo Henk, beetje jammer van het weer, maar je hebt weer een goed excuus om een lekker wijntje te nemen PROOST