etappe 7 Torres del Rio - Logroño 20, 3 km.

23 april 2014 - Logroño, Spanje

Met het franse echtpaar (komen uit de Elsass) waar ik mee ben aangekomen samen van het dinner genoten. Toen ik verkeert liep heeft hij nog geroepen. Heb het niet gehoord. We zaten in een luxe restaurant, begrijp niet waar deze mensen van rond komen. Naast het restaurant ook een super de luxe hotel waar bijna niemand overnacht. Camino gangers gaan gewoon in een albergue overnachten.
Citaat van Paulo Coelho
"Het leven bestaat uit eenvoudige dingen. Mensen kunnen moe zijn van het zoeken naar iets, waarvan ze eigenlijk niet weten wat het is." Nou ik weet het wel. Wandelen maakt je moe maar geeft je ook nieuwe energie. Vandaag een iets zwaardere etappe. Wat heet iets zwaarder, nou een paar bergjes zitten er in. Van daar dat ik gisteren meer heb gelopen om vandaag minder te lopen. Bij de eerste berg kom ik twee Oostenrijkse dames tegen. Ben ik de afgelopen dagen al vaker mee op gelopen. Ze hebben het zo te doen met mij. Henk hoe gaat het, Henk rustig aan doen, Henk je niet over de kop wandelen. Nee ik doe rustig aan en neem de tijd voor mij zelf. Bij een tussen stop voor het eerst volgede stadje Viana. Bij de water tap even de schoenen uit en de voeten laten drogen. Weer op nieuw in smeren met voet zalf. Fruit naar binnen werken voor de energie en weer verder. In Viana de kerk bekenen van buiten en binnen. Stempel gevraagd in de kerk, kaarsje op gestoken voor mij zelf. Supenmarkt inkopen en op het terras nog met diverse gesproken. En dan weer verder voor de laatste 9, 4 km voor vandaag. Dit gaat een stuk vlakker dan de eerste 10, 9 km. Met steile klimen en afdalingen. Bij binnen komst in Logroño kom ik de Oostenrijkse dames weer tegen en gaan samen opzoek voor een overnachting in het centrum van Logroño. We vinden een hostel voor 10 euro achter de katedraal. De dames zijn na het douchen gelijk de stad in gegaan. Wat wil je als vrouw shopen, shopen. Meer kijken dan kopen je moet het ook allemaal mee sjouwen. Ze halen voor mij ook een hoestdrankje. Geschiedenis Logrono is de hoofdstad van de regio La Rioja. De stad heeft een bevolkingdichtheid van ongeveer 160.000 inwoners en is bekend om haar handel in lokale (Rioja) wijn. En die wijn is best wel lekker. Tot de volgende keer. Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=GSZOgoYrKTk

1. Joan:
    23 april 2014
    Wat ontzettend leuk en bijzonder om je op deze manier te volgen,Henk. Complimenten en vriendelijke groet.
  2. Marja van der Veldt:
    23 april 2014
    hoi Henk, weer mooie plaatjes. Leuk dat die Oostenrijkse dames zo "op je passen" Maar ja....wat wil je ook, zo'n lieve man uit Hengelooooo, helemaal die rit in zijn eentje ondernemend. Wel een fijn idee hoor voor je thuisfront, dat ze daar toch ook wel op je passen. Maar ondanks die dames, zorg ook goed voor jezelf. Als ik dat bordje Santiaga met de kilometerstand erachter zou zien, zou de moed me in de schoenen zakken, maar jij gaat ervoor. Super, je bent een kanjer. Succes weer morgen tijdens je volgende etappe.
  3. Wubbe:
    23 april 2014
    Hmmm....Logrono, ik droom er nog wel eens van als ik slecht getafeld hebt. Veertien jaar geleden schreef ik in mijn dagboek het volgende: Het voordeel van een siësta is dat het ook minder druk is de stad uit. Maar dan moet ik via een zeer drukke, zesbaansweg, op de vluchtstrook fietsen. Na 9 spannende, vreselijke dampen inademende kilometers, ga ik van de weg af en ga weer op de N120 fietsen.

Gelukkig heeft de wandelpelgrim deze ongemakken niet.
  4. Myrtha:
    23 april 2014
    Henk, respect voor je doorzettingsvermogen!
    Nog 623 km naar Santiago, je hebt nog heel wat prachtige wandelingen, ontmoetingen, schilderachtige dorpjes, glazen Rioga, zon, overnachtingen, overpeinzingen, flessen water, diners, stempels, verbazingen, dwalingen, momenten van verrukking, reisverslagen maken, wasjes, en niet al teveel hoestdrank TE GOED; wat een indrukwekkende tocht!
    Geniet er van, het is niet alleen maar op je tanden bijten...
    Bedankt maar weer voor je leuke reisverslagen, succes morgen en uh ook weer eens rusten...
    Groetjes, Myrtha
  5. Ans Zonneveld:
    23 april 2014
    Prachtig dat je de goede 'walk' weer in de benen hebt, op naar de volgende mooie etappe. Leuk beschreven en zéér herkenbaar, groetzzzzzzzAns.
  6. Mirjam:
    Hey Henk,
    Ik zit er nu ook helemaal in door je verhalen :-). Als echte Ajacied wens ik jou als Twenteman een fantastische spirituele reis en heel veel positieve energie. Want na elk dipje volgt weer iets moois!
    Zo ook voor ons na resPECt, zondag gewoon kampioen! Voor mij ben jij de wandelkampioen. Recht zo die gaat!
  7. Dianne:
    23 april 2014
    Ha Henk, goed om te lezen dat ie weer lekker gaat! Al hoewel je blijkbaar wel een verontruste indruk maakt bij de Oostenrijkse dames! Maar, ach goed dat ze een oogje in het zeil houden toch!
    Wandel ze en tot het volgende verslag!
    Groeten Dianne
  8. Dianne:
    23 april 2014
    Oh ja Henk, wat ik je nog wilde zeggen is dat kitty Lohuis van de tennis, het komende weekend ook een stuk van de camino gaat lopen. Ze begint in Bourgos of zo! Grappig hé!
  9. Je zus Marjan:
    24 april 2014
    Hallo Henk, nu dan eindelijk een bericht van mij. Ik volg je pelgrimstocht elke dag maar ben niet altijd in de gelegenheid om daarop te reageren. Deze wandeltocht over de camino is toch heel anders dan de autorit die wij samen (25 jaar geleden), naar Santiago maakten. Ik vond het toen een gruwelijk eind. Zo te lezen ben je nu een beetje ingelopen en heb je het ritme te pakken. Hoe zit dat met de stempels, elke dag 1 stempel ?? Heb je je al tegoed gedaan aan de Spaanse tapa's? Je loopt een prachtig mooie cultuurrijke route, geniet daarvan, Spanje is zo ontzettend mooi. Neem af en toe een rustdag dat hoort er ongetwijfeld bij, geniet van de contacten onderweg. Ik hoop dat je spoedig van je verkoudheid hersteld, dan heb je ook meer energie. "Kiek aait noar de zun en de scha blif achter oe!"
    Adios tot mañana. Groetjes van Jos en Mike, Marjan
  10. Erik:
    Gdd Henk,
    Weer ff je mooie verhaaltje gelezen, wat een onderneming PFFFF en dat lopend respect en bewondering van mijn zijde. Ik ga eens kijken of er ook een toeristische motorroute die kan op is.
    Henk zorg goed voor jezelf en laat je desnoods verzorgen wanneer dit noodzakelijk is suc6. Hoe vol ga doooorrrrrr, het is nog maar ± 600 km eitje tog ? ☺ gr Sleur
  11. Erika:
    24 april 2014
    Hey Henk, wat een mooie foto's!!! En wat leuk om iedere keer weer een bericht van je te ontvangen over je wandeltocht. Nu even een aanmoediging van mijn kant. Ga zo door Henk, 't is een bijzondere wandeling die je maakt. Geweldig.