etappe 8 Logroño - Nájera. 30, 7 km

24 april 2014 - Nájera, Spanje

Gisteren samen met de Oostenrijkse dames genoten in het centrum van Logroño van het dinner. In het luxe hostel kom ik Jan nog tegen. Even bij kletsen hoe het met de anderen allemaal gaat. Wil wel op de hoogte blijven. Je hebt van die dagen staat op en denkt ik kan de hele wereld aan. Alles gaat volgens plan. Je ben nog geen 5 minuten op het werk en dan denk je. Was ik maar thuis in bed gebleven. Maar er zijn ook van die dagen dat je zegt laten we deze dag maar over slaan. Bij het op staan. Zo begon ik vandaag de dag. Denk dit wordt een korte etappe. Maar tijdens de ochtend gaat het steeds beter. Vanochtend Logroño uit gewandeld met een beetje motregen. De poncho voor het eerst het daglicht gezien en weet u ook waarvoor die gebruikt wordt. Voor de rest is het prima weer 18 a 20 gr. mooi wandel weer. In Navarrete de kerk van binnen en buiten bekeken. Even geluncht met een vrouw uit Finland. Hebben het brood samen gedeeld. De Finse probeert nog de rugzak van de Japanner te tillen. Maar dat lukt ze niet. De Japanner zegt dat die 30 kg weegt. Bij de kerk nog even opgelopen met een vrouw uit Berlijn. Begin van de middag in een bar in Ventosa kom ik veel bekenden tegen. Ook een groep Nederlanders die ik al in Puente la Reina heb ontmoet. Als ik vertrek voor de volgende 10 km giet het pijpenstelen. In Nájera de albergue waar ik wil overnachten is vol. Komen samen met de Nederlanders in de gemeentelijke herberg aan. In deze albergue is het een vrije gift. Maar wel hutje mutje op elkaar. Hier kom ik Greet tegen, heb ik op het vliegveld van Bordeaux leren kennen. Ook in de regen lopen kun je hier genieten van de mooie omgeving met al die wijngaarden. Dit was het tot de volgende keer. Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=iOfIqmLVOw0

1. Roel:
    Hoi Henk.
    Ik geniet van je mooie verhalen en foto's . Je hebt
    al heel wat meegemaakt in deze korte tijd.
    Gr.R YOU LL NEVER WALK ALONE
  2. Wubbe:
    24 april 2014
    Henk jonge, ik heb eerst mijn bakkes van de grond opgeraapt. Dertig kilometer jonge, jonge.....dat is niet mis. Neem je wel de tijd om veel te zien, te genieten en vooral geen haast.

Henk, succes met de etappe van morgen.
  3. Myrtha:
    24 april 2014
    Hello Henk, je bent uit het dak aan het klimmen, fijn voor je, zo kom je steeds meer in je ritme. Leuk te horen dat je mensen die je eerder hebt omtmoet weer tegenkomt, dat voelt dan als een beetje thuis. Hier is het donner und blitz, met bakken komt het naar beneden. Koud is het niet. Vandaag de tuin nog gesproeid, was dus niet nodig, ha ha.
    Op you tube zijn de filmpjes ook erg leuk om te zien voor een goede impressie.
    Het is een bijzondere omgeving waar he te voet doorheen reist. Enig idee hoeveel pelgrims op dit moment de route lopen? Het zullen er flink wat zijn, gezien de bezette bedden... Maar hooibergen slapen ook wel goed. Keep going, hold on, geniet er morgen weer van!
  4. Bert van Vliet:
    24 april 2014
    Henk ik zit hier op het balkon en het onweert hier geweldig. (Ik vind dat altijd prachtig). Ben afgelopen di in amc geweest met wisselend resultaat. Het netvlies hecht zich goed, maar de oogdruk is veel te hoog. Medicatie meegekregen en di weer terug naar amc. Ik geniet van je stukjes, maar weet dat zo een trip je meer oplevert dan dat het je kost. Al je ervaringen kan niemand je afnemen. Geniet ze.
  5. Joop Warrink:
    24 april 2014
    Hoi Henk, tjongejonge wat ben jij geweldig bezig. Wat een prachtige maar zware tocht. Genieten van jou mooie foto's en impressies. Ook mooi dat je zoveel veel wandelvriendinnen en vrienden maakt. Nu verbaast het mij niet dat jou (twentse) gezelligheid ook in Spanje en mondiaal wordt gewaardeerd. Zet hem op en veel plezier.
  6. Mieke Rijpert:
    24 april 2014
    Hoi Henk, ik was de link kwijt maar kreeg die van Wubbe. Ben inmiddels ingelezen. Wat een heerlijke ervaringen doe jij op en het verbaast mij niets dat je veel wandelvrienden en vriendinnen op doet. Geniet er van en wandel ze.
  7. Marja van der Veldt:
    24 april 2014
    Ha die Henk, Weer een flink stuk in de benen vandaag zeg, en dat terwijl je dag niet goed begon voor je gevoel. Knap hoor! Eerlijk gezegd raak ik door jou verhalen best enthousiast, alhoewel ik mezelf dat toch nog steeds niet zie doen. Maar wie weet ooit eens.... het is toch wel een hele ervaring die me wel heel gaaf lijkt om mee te maken. Vooralsnog geniet ik nog van je verhalen en wie weet wat de toekomst voor me in petto heeft ;-)
  8. Hilma Kooistra:
    Hoi Henk,
    Wat een ervaringen. Supermooi. Al die cultuur, natuur en ontmoetingen met medewandelaars uit alle werelddelen. Geniet ervan. We blijven je volgen.
  9. Henk lansink:
    24 april 2014
    Lig op een kamer met 96 mensen. Niet eerder meegemaakt. Hoop dat ik vannacht slaap. We zien wel dit is een familie hoe iedereen met elkaar omgaat. Gewoon genieten. Groeten, Henk