Etappe 4 Pamplona - Puente la Reina 24 km

18 april 2014 - Navarre, Spanje

De mis in de kathedraal is wel apart. Alles achter de hekken en een poort aan de voorkant is open. Alles met oude spaanse gebruiken ook qua kleding. Even eten in het centrum en dan de weg terug door alle drukte. De Spanjaarden hebben morgen vrij en dat kun je merken ook. In de voormalige kerk was het goed slapen. In het donker op pad door het centrum van Pamplona. Niet verdwaald gelukkig! Alles staat goed aangegeven maar het is wel opletten voor je het weet ben je de weg kwijt. Het was weer een zware etappe mede door de verkoudheid. In een dorpje wat drinken en kom ik Cloudy en Steve (Amerikaan) tegen. We vervolgen samen onze weg maar kan ze niet bij houden. Het ging vandaag niet. Vandaag het grootste gedeelte van de dag alleen gelopen. Ik had de vaart er niet in. Dus werd ik aan alle kanten in gehaald met buen camino. En dan nog meer dan een km lopen zoeken naar een albergue, heb het hele stadje gehad. Ik kom de poolse Agnieszka tegen (dit is haar 5e camino en allemaal veschillende) en zoeken samen verder. De Spanjaarden die ons de verkeerde weg wijzen haalt ons met de auto op en brengt ons naar de albergue. Uit eindelijk in een hele mooie herberg terecht gekomen net buiten het dorp plek voor 100 personen mooi ruim opgezet. Slapen en een dinner voor 20 euro. Voorgerecht, hoofdgerecht en toetje na. Het wordt tijd om te rusten groeten. Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=LZ3Tqgbkc7k

1. Annelies:
    18 april 2014
    Nou Henk, is weer een dag achter de rug! Is zwaar zo te lezen, maar je hebt het wel gedaan! Rust lekker uit en morgen weer fris op pad! Vergeet vooral niet te genieten he! Succes verder!
  2. Ans Zonneveld:
    Dag Henk,
    Je loopt nu in een prachtig gedeelte van de Camino en je beschrijft het ook zo mooi. Een dag lood in je benen, niet leuk, maar dan heb je die dag ook maar weer gehad, morgen weer fris en fruitig er op aan! Groeten Ansaandewandel
  3. Femke:
    18 april 2014
    Henk, beterschap. Zo'n kou is vervelend met lopen. Maar vandaag heb je toch gehaald. Goed zo! morgen een betere dag.
  4. Wubbe:
    19 april 2014
    Henk het gaat niet om de snelheid maar om de beleving. Ik koester mooi herinneringen aan Puenta la Reina
  5. Marja van der Veldt:
    19 april 2014
    Henk, je hebt weer een etappe volbracht. Een versnellinkje lager dan misschien maar dat geeft toch niks? Je hebt het wel mooi gedaan. Hopelijk gaat het vandaag na een flinke nachtrust weer wat beter en hopelijk zal je verkoudheid je niet al te lang in de weg zitten. Zet'em op!!!