Voor mij wel een hele stille zaterdag.

19 april 2014 - Navarre, Spanje

Vandaag blijf ik hier. Vanochtend gingen 50 a 60 camino gangers verder. Dat is wel even door de zure appel bijten. Maar dit is beter. Luisteren naar je lichaam. Kan morgen ook hier blijven. En dan kijk ik wel weer verder. Vandaag was het lichtpuntje skypen met de familie. Marquérite had nog een hart onder de riem gestoken met een whatsappje. Als ik weer verder trek dan schrijf ik nieuwe berichten. Hoop zo spoedig mogelijk. Maar tijd speelt geen rol. Groetjes

1. Johanna N:
    19 april 2014
    Als je het een dag kalm aan moet doen, zou je zonder bagage met een bus naar Estella kunnen gaan. Als je van cultuur houdt. Daar staan een aantal prachtige gebouwen. O.a de Iglesia de San Miguel
  2. Ridi:
    19 april 2014
    Ha Henk jammer dat het vandaag iets minder gaat. Maar even rust is prima voor je lijf. Ga nog genieten van deze rustdag. Zitten hier lekker in het zonnetje. Hoop jij ook. En morgen is er weer een dag.
    Gr uit Hengelo van Rino en Ridi.
  3. Ans Zonneveld:
    19 april 2014
    Hoi Henk, is misschien voor jou wel een domper, maar het schept ook kansen, nieuwe mensen, Puenta La Reina is een prachtig plaatsje. Je voelt je eigen lichaam, rust is als een pelgrimsmaaltijd..Geniet van je vrije dag, de zon schijnt ook voor jou, groeten Ans
  4. Marja van der Veldt:
    19 april 2014
    Luisteren naar je lichaam is inderdaad het beste wat je kunt doen, en degene die nu door zijn gegaan rusten straks weer een dag uit die jij wel loopt dus komen jullie elkaar vast wel weer ergens tegen. En zo niet, dan ontmoet je weer heel veel nieuwe mensen. Je bent nooit alleen!! Geniet van je rust, sterk goed aan dan kun je straks weer met frisse moed je toch vervolgen.
  5. Wubbe:
    19 april 2014
    Een rustdag kan geen kwaad, lekker door het oude plaatsje slenteren. Doe lekker rustig aan Henk.
  6. Hans Huisman:
    Hallo Henk,

Vervelend dat je je niet lekker voelt. Goed dat je je naar je lichaam luistert. Succes en veel plezier met je tocht.

Groeten van Hans
  7. Angelien Zonder:
    19 april 2014
    Verstandig van je om de tijd te nemen. Je lichaam moet er ook aan wennen. Het is niet niks wat je onderneemt. Rust goed uit en morgen schijnt er weer een ander licht en is je accu weer opgeladen.
    Fijne paasdagen en sterkte waar nodig.
  8. Dianne:
    19 april 2014
    Ha die Henk, het is die bewuste vierde dag! Die zit er altijd in! Soms valt ie op de derde dag! Zere benen, uitgeput zijn. Er even helemaal doorheen zitten, denken waarom doe ik dit.....!!!!
    Maar dan komt er gewoon een andere dag, morgen en zal alles vast weer anders zijn!
    Groetjes Dianne
  9. Nico K.:
    20 april 2014
    Hoi Henk, geweldig om te lezen hoe je bent gestart. Toevallig kijk ik vanavond op tv naar Kruispunt , het gaat over een Duitse vrouw die de Camino heeft gelopen. Het heeft haar kijk op de wereld en zichzelf veranderd. Ze vertelt hoe ze op een gegeven moment ook de diepte van het geloof heeft ervaren: het gevoel niet alleen te zijn, maar omgeven te worden door een hogere werkelijkheid. Ik hoop dat jij ook de Goddelijke draagkracht mag ervaren op deze speciale weg die je gaat. En wellicht ook wat opstandingskracht op deze mooie Paasdagen, zodat je vandaag of morgen met verfrist elan en fitte benen/voeten verder kunt wandelen. Alles in je eigen tempo, dan kom je er wel.
    Hartelijke groet,
    Nico
  10. Wendy:
    21 april 2014
    Even dagje rust en weer verder! Veel succes
  11. Peter:
    Hola Henk!
    Nou voor het eerst een reactie van mijn kant. Ik heb je verhalen en foto's bekeken en wel een mooie omgeving daar waar je bent zo te zien. Zo te zien ben je met vele soortgenoten, dat lijkt me ook wel gezellig.
    En even een rustdag tussendoor is ook wel goed, geniet lekker en vergeet de klok!
    Henk, ie weet ook wa an hard lopen he-j nich völ nem de tied!
    GOODGOAN!
  12. Gert Peddemors:
    Hallo henk
    Kijk elke dag mijn mail of er weer nieuwe verhalen zijn, maar jammer ze blijven uit. Ik vind ze erg leuk om te lezen om zo toch mee te leven met wat je mee maakt. De omgeving lijkt mij prachtig getuige de foto,s die je toevoegd en de filmpjes.
    Hopenlijk ben je weer wat opgeknapt en kun je je tocht weer oppakken. De paasdagen zul je wel op een hele speciale wijze beleefd hebben. Ik ben benieuwd naar jou verhaal.
    Henk succes en zet hem op je kunt het.
    Groeten Gert P
    Ik hoop dat je fijne en bijzondee paasdagen hebt gehad