Etappe 2 Roncesvalles -Larrasoañai 27, 1 km

16 april 2014 - Larrasoana, Spanje

In het donker om 6.30 uur vertrokken in mijn uppie. In de eerste suppermarkt die open is mijn ontbijt gekocht. Ik had gedacht dat deze etappe makkelijker zou zijn. Niets is minder waard. Ook weer berg op en af. Genoten van het landschap en dorpjes. Leuke contacten met de plaatselijke bevolking in de suppermarkt. Onderweg kom ik met enige regelmaat Cloudy tegen uiteindelijk lopen we samen de etappe uit. De laatste 5 km van Zurbi tot de herberg hebben we langs de weg gelopen. Loopt wel een stuk lichter Dit soort etappes is wel een aanslag op je lichaam. Diverse bekende mensen van gisteren overnachten in deze albergue. Heb de knollen op tot de volgende keer Een impressie gevonden op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=nGWw3Y3qySw

1. Wubbe:
    16 april 2014
    Vroeg opstaan was je wel gewend maar toen ging je zitten in een trein en je werd vervoerd naar je bestemming. Nu moet je zelf gaan, berg op, berg af. Nu is in Spanje niet heel veel vlak, behalve de Meseta (Tierra de Campos) niets. Voor morgen succes en hoop dat je morgenochtend nieuwe knollen hebt.
  2. Dianne:
    16 april 2014
    Zo te zien heb je goed weer! Dat loopt een stuk prettiger.
    Ik heb de impressie op youtube even bekeken, zijn inderdaad pittige wandelpaden, maar wel super gaaf!
    De overnachtingsplekken (op youtube gezien) doen me denken aan een soort van kloosters of zo en zien er een beetje 'creepy' uit.
    Maar gaaf hoor! Lekker uit rusten, glaasje rode wijn, beentje hoog op naar de dag van morgen.
    Zet em op!
    Groetjes Dianne
  3. Marja van der Veldt:
    Hoi Henk,
    Leuk alweer twee etappe verslagen van je gelezen te hebben. Valt niet mee zo aan het begin van je reis. Maar je moet maar zo denken, als je straks helemaal je ritme te pakken hebt dan is het een appeltje eitje ;-) Goede reis verder en tot het volgende verslag
    Groetjes
    Marja
  4. Gert Peddemors:
    Hallo Henk.
    Zo te lezen al een behoorlijk aantal kuiten bijters gehad, maar daar krijg je dan ook prachtige vergezichten voor terug en zoals je al schrijft het mooiste weer van de wereld.
    Hier heeft het vannacht nog gevroren.
    Henk nog veel plezier en vele mooie momenten, we blijven je volgen.
    PS Ook leuke filmpje

groeten Gert
  5. Femke:
    17 april 2014
    Henk, wat een avontuur. Geweldig! En dit is nog maar het begin...
  6. Anne-Mieke:
    17 april 2014
    Henk, ik volg je weblog :-)
    Succes met alle etappes!
    Groetjes Anne-Mieke
  7. Mieke Rijpert:
    17 april 2014
    Mooie verslagen Henk. Alle begin is moeilijl: je komt vast wel in een soort "flow". Succes.
  8. Moniqueoudelansink:
    17 april 2014
    Goh wat goed van je Henk en wat een mooie verhalen je maakt en ziet natuurlijk veel petje af dat je ditallemaal doet heel veel groetjes van benno en Monique